تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۸۳۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش نرخ سود اخزا به بازار سرمایه چه میزان کمک می‌کند؟

کاهش نرخ سود اخزا به بازار سرمایه چه میزان کمک می‌کند؟
‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که بازار سرمایه در شرایط مساعد و متعادلی باشد کاهش نرخ سود اخزا کمک بسیار شایانی به بازار سرمایه خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، عرفان هودی کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایطی هستیم که ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک به بازار سرمایه ما تحمیل شده است اگر بازار سرمایه در شرایط مساعد و متعادلی باشد و فرآیند معاملات فارغ از ریسک‌های سیاسی و سیستماتیک دنبال شود کاهش نرخ اخزا کمک بسیار شایانی به بازار سرمایه خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: در مقاطع قبلی شاهد بودیم که اخزا با نرخ سود‌های نزدیک به ۴۰ درصد در حال معامله بود و در این هنگام حتی تمایلی نبود که سهامداران به سمت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت که ریسک بسیار کمی دارند بروند و حتی شاهد خروج سنگین نقدینگی از صندوق‌ها و حرکت به سمت اخزا بودیم.

او افزود: کاهش نرخ سود اخزا سبب می‌شود سهامداران به شکل مستقیم و غیر مستقیم به سمت سهام بروند که این می‌تواند بسیار به بازار کمک کننده باشد البته در صورتی که بازار شاهد ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک نباشد.

اخزا اسناد خزانه اسلامی، ابزاری مالی است که مبتنی بر بدهی دولت به نظام بانکی، ذی‌نفعان و تامین‌کنندگان منابع بوده و به‌وسیله خزانه‌داری کل وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین