تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۸۳۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در تحلیل تکنیکال هفتگی بررسی شد؛

شاخص کل بورس به روند صعودی باز می‌گردد؟ +عکس

شاخص کل بورس به روند صعودی باز می‌گردد؟ +عکس
‌می‌متالز - تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به خارج شدن شاخص کل از کانال صعودی میان مدت، محدوده‌های ۱.۹۳۰.۰۰۰ واحد و ۱.۸۰۰.۰۰۰ می‌تواند به عنوان حمایت قوی درنظر گرفته شود.

به گزارش می‌متالز، علی ملک‌لی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۶۴ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش ۳ درصدی، به عدد دو میلیون و ۲۴ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر منفی در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: با توجه به خارج شدن شاخص کل از کانال صعودی میان مدت، محدوده‌های ۱.۹۳۰.۰۰۰ واحد و ۱.۸۰۰.۰۰۰ می‌تواند به عنوان حمایت قوی درنظر گرفته شود. البته سهامداران همچنان منتظر تعیین تیم اقتصادی توسط دولت هستند تا بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند. 

شاخص کل
این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم‌وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، بیشتر از شاخص کل ریزش داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۶۵۵ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود ۳.۳ درصدی، در پایان هفته به تراز ۶۳۵ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: برای این شاخص، محدوده ۶۰۰ هزارواحد می‌تواند حمایت مهمی تلقی شود.

شاخص کل هم وزن
شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین