تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۲
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۸۴۰۳
سرویس خبر : انرژی

انعقاد قرارداد واحد الفین پتروشیمی ایلام با پتروشیمی گچساران

انعقاد قرارداد واحد الفین پتروشیمی ایلام با پتروشیمی گچساران
‌می‌متالز - در پتروشیمی ایلام در چند ماه گذشته اتفاقات خوبی رقم خورده است. در واحد الفین قراردادی را با پتروشیمی گچساران برای دریافت C ۳+منعقد کردیم.

به گزارش می‌متالز، داوود جعفری‌فر، مدیرعامل پتروشیمی ایلام، بیان کرد: در پتروشیمی ایلام در چند ماه گذشته اتفاقات خوبی رقم خورده است. در واحد الفین قراردادی را با پتروشیمی گچساران برای دریافت C ۳+منعقد کردیم. طی این قرارداد ما ۶۰ هزار تن خوراک از پتروشیمی گچساران دریافت می‌کنیم. برش C ۳+ در واقع یک بای پروداکتی است که اگر مدیریت نشود منجر به فلرینگ و مشکلات زیست محیطی و هدررفت سرمایه خواهد شد. این اقدام عملا سود ۱۷ میلیون دلاری را برای پتروشیمی ایلام رقم می‌زند. از طرف دیگر این قرارداد بخشی از کمبود خوراک ارغوان گستر ایلام را رفع کند.

وی بیان کرد: اقدام دیگری نیز که در یکی، دو ماه گذشته انجام شد، در پتروشیمی گچساران انجام شد، انعقاد قرارداد دریافت ۱۰۰ هزار تن در سال اتیلن بود که بتوانیم اتیلن را دریافت کنیم. با این اقدامات در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی تولید را در پتروشیمی ایلام محقق کردیم. در تیرماه به ۱۰۵ درصد طراحی در واحد HDP رسیدیم و تولید رکورد در مجتمع پتروشیمی ایلام و واحد HDP رقم زدیم.

جعفری‌فر گفت: در خصوص تامین خوراک با پیگیری‌های انجام شده از وزارت نفت قول مساعد را از وزارت نفت گرفتیم. با توسعه میدان گازی تنگبیجار و چاه‌های حفر شده کمبود خوراک پتروشیمی ایلام جبران شده و به ظرفیت تولید اضافه خواهد شد. 

مدیرعامل پتروشیمی ایلام گفت: ما همیشه حمایت هلدینگ خلیج فارس و پترول را داشتیم. یکی از موضوعاتی که پتروشیمی ایلام را آزار می‌دهد، موضوع نرخ تسعیر ارز و بدهی‌هایی است که به هلدینگ خلیج فارس دارد؛ لذا یکی از ضروری‌ترین کار‌ها ترکیب سهامداری، بهینه کردن این موضوع و مدیریت سهامداری است که بابت بدهی‌هایی که به هلدینگ داریم ضرری را بابت تسعیر نرخ ارز شناسایی نکنیم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین