تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۱۲
کد خبر: ۳۴۸۵۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

میلگرد در آستانه کانال ۳۰ هزار تومانی؛ بازار فولاد در التهاب

میلگرد در آستانه کانال ۳۰ هزار تومانی؛ بازار فولاد در التهاب
‌می‌متالز - رئیس اتحادیه آهن فروشان کرمانشاه گفت: به نظر می‌رسد افزایش قیمت میلگرد به کانال ۳۰ هزار تومانی ممکن است، به ویژه با توجه به اینکه بسیاری از افراد امروزه در حال دپو کردن این محصول هستند.

به گزارش می‌متالز، کوروش امیری با اشاره به تفاوت قیمتی محصولات فولادی مانند میلگرد در بورس کالا و بازار آهن بیان کرد: تفاوت قیمت‌ها در بورس کالا و بازار آزاد می‌تواند به دلیل وجود واسطه‌ها و عدم تطابق عرضه و تقاضا باشد. معمولاً کسانی که به صورت مستقیم از تولیدکنندگان خریداری می‌کنند، سود بیشتری از این تفاوت قیمتی می‌برند. این اختلاف قیمت می‌تواند به نفع واسطه‌ها باشد که محصولات را با قیمت پایین‌تر خریداری کرده و با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.

وی در ادامه در رابطه با افزایش قیمت میلگرد در هفته‌های آینده اظهار داشت: در این راستا، به نظر می‌رسد افزایش قیمت میلگرد به کانال ۳۰ هزار تومانی ممکن است، به ویژه با توجه به اینکه بسیاری از افراد امروزه در حال دپو کردن این محصول هستند. چنین افزایش قیمتی می‌تواند تأثیراتی بر تولید و بازار داشته باشد؛ اما باید توجه داشت که این تغییرات به صورت کوتاه‌مدت ممکن است و تأثیرات بلندمدت آن هنوز مشخص نیست.

به گفته رئیس اتحادیه آهن فروشان کرمانشاه، افزایش قیمت محصولات فولادی بازار مسکن و ساخت‌وساز را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، وضعیت بازار ساخت‌وساز در حال حاضر رکود زیادی دارد و تعداد پروانه‌های صادرشده نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. این رکود می‌تواند به دلیل افزایش قیمت‌ها و عدم ثبات بازار باشد که باعث کاهش فعالیت‌های ساخت‌وساز شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده