تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۵۷۶
سرویس خبر : انرژی

تولید نفت روسیه در ماه ژوئیه از سهمیه اوپک‌پلاس فراتر رفت

تولید نفت روسیه در ماه ژوئیه از سهمیه اوپک‌پلاس فراتر رفت
‌می‌متالز - وزارت انرژی روسیه اعلام کرد تولید نفت خام این کشور در ماه ژوئیه بیشتر از سهمیه توافق‌شده با اعضای اوپک‌پلاس بود.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد تولید نفت خام این کشور در ماه ژوئیه از سهمیه تعیین‌شده از سوی تولیدکنندگان عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) فراتر رفته است، اما متعهد شد مازاد تولید خود را جبران کند.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، تولید نفت روسیه در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن کاهش یافته، اما به دلیل ایجاد مشکلات ناگهانی در برنامه عرضه، تولید روزانه نفت این کشور ۶۷ هزار بشکه از مقدار هدف‌گذاری شده فراتر رفته است.

وزارت انرژی روسیه همچنین گفت تولید نفت در ماه‌های اوت و سپتامبر باید مازاد تولید را جبران کند.

سهمیه تعیین‌شده برای روسیه شامل کاهش داوطلبانه تولید روزانه ۸ میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه‌ای نفت برای ماه‌های ژوئن تا سپتامبر است.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تولید روسیه در ماه ژوئن به ۹ میلیون و ۲۲۰ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به تولید روزانه ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه‌ای این کشور در ماه مه، کاهش داشته است.

اوپک برآورد کرد که تولید روزانه نفت روسیه در ماه ژوئن با ۱۱۴ هزار بشکه کاهش نسبت به ماه مه به ۹ میلیون و ۱۴۰ هزار بشکه برسد.

وزارت انرژی روسیه همچنین اعلام کرد روسیه در ماه‌های اکتبر تا نوامبر و مارس تا سپتامبر ۲۰۲۵، مازاد تولید از ماه آوریل تاکنون را جبران خواهد کرد.

در همین حال، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، در ماه ژوئیه گفت روسیه با اعضای اوپک‌پلاس درباره مازاد تولید نفت این کشور هیچ اختلافی نداشته است.

منبع: شانا

عناوین برگزیده