تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۶۱۰
سرویس خبر : صنایع کوچک
همزمان با گرامیداشت روز حمایت از صنایع کوچک؛

هم‌اندیشی با مدیران عامل پیشین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد

هم‌اندیشی با مدیران عامل پیشین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد
‌می‌متالز - همزمان با گرامیداشت ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک، نشست هم اندیشی مدیران عامل پیشین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در این نشست که با حضور جمعی از مدیران عامل پیشین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مدیران و معاونان سازمان برگزار شد، بر هم افزایی و رویکرد همه جانبه برای تقویت زیرساخت‌های صنعتی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تاکید کرد.

وی در این هم‌اندیشی، اظهار کرد: سیاست‌ها و رویکرد‌های تحولی سازمان در سه محور تسهیلگری، شبکه سازی و تکمیل زنجیره ارزش و افزایش مشارکت مردم دنبال می‌شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نوسازی و بهسازی زیرساخت‌های صنعتی را در کنار نوسازی واحد‌های صنعتی یک راهبرد دانست و اضافه کرد: در چارت سازمانی سازمان یک مدیریت با عنوان مدیریت نوسازی، بازسازی و بهره‌وری صنعتی در راستای اهمیت و جایگاه این موضوع اضافه شده است.

وی با اشاره به تکالیفی که در برنامه هفتم توسعه بر عهده سازمان قرار داده شده است، ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با ارتقای تکالیف و مسوولیت‌ها به صندوق حمایت از صنایع کوچک تبدیل شده است. همچنین توسعه خوشه‌های صنعتی با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط بر عهده این سازمان قرار داده شده است.

مقیمی، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین ایجاد و توسعه شهرک‌های صنفی در حریم و محدوده شهر‌ها بر اساس برنامه هفتم توسعه به سازمان ما واگذار شده است. در ضمن اهتمام ویژه‌ای به راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی غیردولتی داریم و این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به ۲۱ مرداد؛ روز ملی حمایت از صنایع کوچک، تصریح کرد: نگاه‌ها به صنایع کوچک باید تغییر کند چرا که این بخش هر چه بیشتر تقویت شود، افزایش اشتغال پایدار و رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر صمت، همچنین رفع برخی ناترازی‌های موجود را در نتیجه هم افزایی و تعامل همه جانبه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط دانست و آمادگی سازمان متبوع خود و مجموعه وزارت صمت را در این راستا اعلام کرد.

گفتنی است، شماری از مدیران عامل پیشین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست به بیان مهمترین پیشنهادات و راهکار‌های تخصصی با استفاده از تجارب مدیرتی خود برای ارتقاء خدمات رسانی به متقاضیان و سرمایه‌گذاران بخش صنعت و تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی پرداختند.

حکمرانی مبتنی بر تفکر و اصلاح حکمرانی اقتصادی، مشارکت دادن واقعی بخش خصوصی در پروژه‌های زیرساختی، احصاء مشکلات موجود به شکل تخصصی و استفاده از نظرات نخبگان و تجارب مدیران برای رفع آنها، تخصص گرایی، تکیه بر توانمندی نیرو‌های درون سازمان در مسوولیت‌های مختلف و ثبات مدیریت‌ها، استفاده از فرصت‌ها، توجه به مدیریت مناسب و راهبردی در شهرک‌های صنعتی، تدوین سند توسعه صنعتی و پیوست حمایتی از صنایع کوچک، استفاده از ظرفیت‌های دیگر نهاد‌ها و ارگان‌ها از مهمترین موارد مطرح شده توسط مدیران عامل پیشین سازمان در این نشست بوده است.

مدیران عامل پیشین سازمان در ادامه پیشنهادتی از جمله تعامل با دستگاه‌های خدمات رسان برای تأمین مناسب زیرساخت‌های صنعتی، توجه به شهرک‌های صنعتی تخصصی با توجه به رشته فعالیت‌ها، سرمایه گذاری بر اساس آمایش سرزمینی، توسعه پلتفرمی، اتخاذ تصمیم با نگاه به شرایط کنونی جامعه، تأمین امنیت سرمایه گذاری، نگاه ویژه به مناطق کمتربرخوردار و مرزی و الگوبرداری از کشور‌های توسعه یافته دنیا در موضوع صنایع کوچک و متوسط (SME) و... را ارائه دادند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده