تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۷
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۸۶۵۰
سرویس خبر : زمین شناسی

نقش کلیدی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در پیشگیری از سوانح طبیعی

نقش کلیدی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در پیشگیری از سوانح طبیعی
‌می‌متالز - سازمان زمین‌شناسی واکتشافات معدنی کشور نقش کلیدی و پررنگی در پیشگیری از سوانح طبیعی وغیرطبیعی کشور داشته و نهاد‌های مربوطه در بحران‌های طبیعی، همچون سیل، زلزله، آتشفشان، فرونشست و هر آنچه مربوط به زمین است باید ازعلم و ظرفیت حاصل از تلاش دانشمندان این سازمان، بهره‌مند شوند.

به گزارش می‌متالز، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه بازدید از این سازمان که به همراه وزیرکشور و هیات همراه صورت گرفت، در مصاحبه‌ای اختصاصی با بیان این مطلب گفت: سازمان زمین‌شناسی واکتشافات معدنی کشور یک سازمان تخصصی و ارزشمند است که می‌تواند اطلاعات ذی‌قیمتی برای مقابله و پیشگیری از سوانح طبیعی و غیرطبیعی را در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار دارد.

نامی خاطرنشان کرد: همچنین این سازمان علمی می‌تواند برای یافتن تمهیداتی در جهت جلوگیری از تغییراقلیم، بیابان زایی، بحران کمبود آب به‌ویژه آب شیرین، به کشور کمک شایانی کرده و ما را در مسائل راهبردی راهنمایی کند.

صبح روز بیستم مردادماه محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران به همراه احمد وحیدی، وزیر کشور و هیأت همراه از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بازدید کردند و نشستی صمیمی با مسوولان و کارشناسان این سازمان با موضوع مخاطرات زمین‌شناسی داشتند.


منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده