تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۸۶۵۲
سرویس خبر : زمین شناسی

در بازدید وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به بررسی مخاطرات طبیعی و ارائه راهکار مناسب تاکید شد

در بازدید وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به بررسی مخاطرات طبیعی و ارائه راهکار مناسب تاکید شد
می متالز - دکتر احمد وحیدی وزیر کشور و دکتر محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و همراهان ایشان مهمان دکتر علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و معاونان و مدیران این سازمان بودند.

به گزارش می‌متالز، در این نشست دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به ارائه دستاورد‌های سازمان متبوع خود در زمینه انواع مخاطرات طبیعی کشور از جمله زمین‌لرزه، سیل، گرد و غبار، فرونشست، کم‌آبی و انتقال آب‌و... پرداخت.

همچنین ارائه فعالیت‌های سازمان در زمینه ایستگاه‌های پیش‌نشانگر، مطالعات گرد و غبار، لرزه زمین‌ساخت، سیل و زمین‌لغزش توسط دکتر رضا شهبازی مدیرکل دفتر مخاطرات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور ارائه شد و مهم‌ترین چالش‌هاى پیش‌رو در این بخش فعالیت فرابخشى در ساختار بخشى، منابع مالى کم و پیامدهاى آن و نیروى انسانى محدود و پیامدهاى آن عنوان شد.

مهندس رضا جدیدی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فن‌آوری و بودجه، ساختار و وظایف این سازمان، درآمد‌ها و وضعیت نیروی انسانی و همچنین مهندس سهیلا نیلویل مدیر آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور پتانسیل و ظرفیت آزمایشگاه آنالیز مواد معدنی را ارائه کردند.

دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در این دیدار به ارائه راهکار‌های مناسب جهت کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از بروز مخاطرات طبیعی در کشور تاکید کرد و خواهان توسعه و پیشرفت مطالعات در زمینه دستگاه‌های پیش‌نشانگر زلزله، مطالعات تغییرات اقلیم و تبعات آن، فرونشست و... و همچنین ارائه مطالعات و گزارشات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در بخش مخاطرات طبیعی به وزارت کشور شد.

تعداد بازدید : 0


منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده