تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۸۶۵۴
سرویس خبر : زمین شناسی
وزیر کشور:

شناسایی و مدیریت مخاطرات طبیعی موضوعات مشترک وزارت کشور و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور است

شناسایی و مدیریت مخاطرات طبیعی موضوعات مشترک وزارت کشور و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور است
‌می‌متالز - وزیر کشور در بازدید از این سازمان گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور یک مجموعه بسیار مهم است که یک حوزه از مطالعات صورت گرفته در این سازمان در بخش مخاطرات طبیعی است که برای بخش مدیریت بحران کشور بسیار مهم است.

به گزارش می‌متالز، دکتر احمد وحیدی با بیان این‌که چند مساله جدی در بخش مخاطرات طبیعی وجود دارد که سازمان مدیدیت بحران با آن مواجه است، افزود: موضوع زلزله و سیل به عنوان مشهودترین مخاطره طبیعی است که کشور را تهدید می‌کند و همچنین مخاطرات طبیعی دیگر از جمله رانش زمین و فرونشست نیز موضوعاتی هستند که ما در بخش مدیریت بحران کشور درگیر آنها هستیم.

وی تصریح کرد: لیست مخاطرات طبیعی موجود در کشور بیش از اینها است ولی آنچه که ما بیشتر درگیر آن هستیم مخاطراتی است که به آن اشاره شد.

وزیر کشور با اشاره به این‌که همکاران ما در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور می‌توانند در حوزه شناسایی مخاطرات طبیعی کشور بسیار نقش‌آفرین باشند، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف و مسوولیت این سازمان مطالعه و بررسی مخاطرات طبیعی است که در همین راستا اطلس مخاطرات طبیعی در حوزه‌های مختلف توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور تهیه شده است.

به گفته وزیر کشور، شناسایی و مدیریت بحران‌ها و مخاطرات طبیعی کشور برای ما بسیار اهمیت دارد و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت که بر همین اساس بررسی و شناسایی گسترده‌تر مخاطرات طبیعی کشور به عنوان موضوعات مشترک وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور است.

شایان ذکر است؛ دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در دیدار با دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به ارائه راهکار‌های مناسب جهت کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از بروز مخاطرات طبیعی در کشور تاکید کرد و خواهان توسعه و پیشرفت مطالعات در زمینه دستگاه‌های پیش‌نشانگر زلزله، مطالعات تغییرات اقلیم و تبعات آن، فرونشست و... و همچنین ارائه مطالعات و گزارشات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در بخش مخاطرات طبیعی به وزارت کشور شد.

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده