تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۸۷۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر پیشنهادی صمت توانایی حل مشکلات صنایع را دارد؟

وزیر پیشنهادی صمت توانایی حل مشکلات صنایع را دارد؟
‌می‌متالز - پس از انتخاب رئیس دولت چهاردهم، حال نوبت به انتخاب سکان‌داران هر وزارت‌خانه رسیده است. آیا وزیر پیشنهادی وزارت صمت گزینه مناسبی برای سکان‌داری این وزارت‌خانه است و می‌تواند معضلات صنایع را حل کند؟

به گزارش می‌متالز، پس از انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس دولت چهاردهم، حال بحث انتخاب سکان‌داران هر وزارت‌خانه مطرح شده است. در حال حاضر سید محمد اتابک به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صمت به مجلس معرفی شده است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته عمران از دانشگاه میشیگان آمریکاست.

از سوابق اتابک می‌توان به ریاست هیات مدیره انجمن سیمان، رئیس هیات مدیره سیمان تهران، عضویت و ریاست در هیات مدیره شرکت‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا، رئیس هیأت مدیره شرکت اکباتان، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان و ... اشاره کرد.

اتابک گزینه مناسبی برای سکان‌داری وزارت صمت است؟

عباس آرگون، خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران، در پاسخ به این پرسش که آیا اتابک گزینه مناسبی برای سکان‌داری وزارت صمت است یا خیر؟ در این گفتگو تصریح کرد: وزیر پیشنهادی صمت از نظر توان مدیریتی، تجربه، تحصیلات و ... گزینه بسیار مناسبی است. از طرفی دانش بسیار بالایی در زمینه فعالیت‌های صنعتی دارد. به دلیل داشتن سمت‌های مدیریتی در بخش خصوصی، شناخت خوبی از مسائل و مشکلات بخش خصوصی در شرایط فعلی کشور دارد.

مشکلات مدیریتی بزرگ‌ترین چالش وزارت صمت

او درباره مشکلات وزارت صمت عنوان کرد: در زمینه بازرگانی به ویژه صادرات، چالش‌های متعددی وجود دارد. بسیاری از متغیر‌های کلان عملا در اختیار وزارت صمت قرار ندارد، اما این وزارت‌خانه باید در رابطه با این متغیر‎ها پاسخگو باشد؛ بنابراین ضروری است که به وزیر مربوطه فرصت مناسب برای اصلاحات و اقدامات مؤثر در این زمینه‌ها داده شود تا این وزارت‌خانه بتواند به صورت جامع‌تر و کامل‌تر به وظایف خود عمل کند.

آرگون در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در این زمینه اهمیت دارد، ثبات مدیریتی است. وزیر مربوطه باید از نیرو‌های نخبه و شایسته در معاونت‌های وزارت‌خانه و سازمان‌های ذیربط استفاده کند. تا بتوان مسکلات پیش‌روی فعالین اقتصادی و مردم را تا حدی برطرف کرد.

براساس این گزارش، وزیر پیشنهادی وزارت صمت، گزینه مناسبی برای سکان‌داری این وزارت‌خانه است، اما از طرفی باید به وزارت صمت در زمینه‌های مربوطه اختیارات و فرصت‌هایی داده شود تا مشکلات مختلف این وزارت‌خانه مخصوصا مشکلات مدیریتی برطرف شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده