تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۸۴۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی‌کیا:

روشن بودن چراغ خانه کارگران متضمن برقراری برق صنایع است

روشن بودن چراغ خانه کارگران متضمن برقراری برق صنایع است
‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولید ناخالص داخلی (جی دی پی) کشور امروز با صنعت رونق می‌گیرد و در صورتی که قطعی برق صنایع ادامه داشته باشد، کارگر ما حتی نمی‌تواند هزینه فیش برق خود را پرداخت کند.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی‌کیا درباره ناترازی انرژی و قطع برق صنایع، گفت: ما حدود ۱۵ هزار مگاوات ناترازی انرژی داریم که برای جبران این ناترازی باید راهکار‌های کوتاه مدت پیش‌بینی و اجرایی کرد، زیرا هر ساله بر میزان مصرف افزوده می‌شود و در صورتی که تدبیر ویژه‌ای برای افزایش تولید اندیشیده نشود، این ناترازی هر سال بیشتر می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی برای جبران کمبود برق استفاده کرد، ادامه داد: بهره‌گیری از پنل‌های خورشیدی و ژنراتور‌های ترکیبی باید در دستورکار قرار گیرد تا بتوان در این مسیر بخشی از نیاز تولید را رفع کرد.

وی اضافه کرد: در دنیا در صورت کمبود برق، ابتدا برق بخش خانگی قطع می‌شود و در صورت تداوم کمبود به سراغ قطعی برق در بخش صنعتی و کشاورزی می‌روند، اما در ایران این موضوع متفاوت شده است به این معناکه ما ابتدا برق واحد‌های تولیدی و چاه‌های کشاورزی را قطع می‌کنیم حال آنکه این اقدام موجب زیان تولید می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: تولید ناخالص داخلی (جی دی پی) کشور امروز با صنعت رونق می‌گیرد و در صورتی که قطعی برق صنایع ادامه داشته باشد، کارگر ما حتی نمی‌تواند هزینه فیش برق خود را پرداخت کند، زیرا در صورتی که تولید صنایع و واحد‌های تولیدی متوقف شود، امکان پرداخت حقوق و دستمزد وجود ندارد البته این به معنا نیست از انجام کار‌های زیربنایی برای رفع ناترازی دست بکشیم و صرفا به قطعی برق برای مدیریت اکتفا کنیم لذا باید علاوه بر کوتاه مدت در بلندمدت نیز کار اصولی انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین