تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۸۵۷۴
سرویس خبر : انرژی

نصب پنل‌های خورشیدی در ساختمان اداری شرکت گاز چهارمحال‌وبختیاری

نصب پنل‌های خورشیدی در ساختمان اداری شرکت گاز چهارمحال‌وبختیاری
‌می‌متالز - شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری با نصب پنل‌های خورشیدی و تغذیه آن به شبکه برق سراسری گامی بلند به منظور کاهش مصرف انرژی و حفاظت محیط زیست برداشته است.

به گزارش می‌متالز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، «جهانبخش سلیمیان» مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری از پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه استفاده از انرژی‌های پاک در محوطه ساختمان اداری خبر داد و گفت: با نصب پنل‌های خورشیدی در محوطه ساختمان اداری ستاد، طی سه سال موفق شده‌ایم سالانه ۳۶۰ هزار کیلووات‌ساعت برق پاک تولید کنیم. این دستاورد مهم افزون بر کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی، به کاهش قابل توجه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و حفاظت محیط زیست کمک شایانی می‌کند.

وی دسترسی کشور به انواع منابع انرژی‌های تجدیدپذیر برای توسعه اقتصادی کشور را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و بیان کرد: این شرکت با هدف بهره‌مندی از منابع انرژی تجدیدپذیر از جمله سامانه‌های خورشیدی نسبت به نصب و راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی ۳۵ هزار کیلووات‌ساعت در سال، در چهار ایستگاه گاز در شهرستان‌ها اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه این طرح‌ها همسو با سیاست‌های کلی شرکت در زمینه کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و حرکت به سمت استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر اجرا شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پنل‌ها، بخشی از برق مصرفی ساختمان‌های اداری این شرکت از طریق انرژی خورشیدی تأمین می‌شود که این موضوع به کاهش هزینه‌های جاری و افزایش بهره‌وری انرژی منجر شده است.

منبع: شانا

عناوین برگزیده