تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۷۳۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون وزیر راه و شهرسازی؛

صدور ۹۶ هزار پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده در سال ۱۴۰۲

صدور ۹۶ هزار پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده در سال ۱۴۰۲
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: شتاب‌بخشی به نوسازی بنا‌های ناپایدار و لرزان در محدوده بافت‌های فرسوده موجب شد تا در سال گذشته ۹۶ هزار پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده صادر شود.

به گزارش می‌متالز، «محمد آئینی» مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به چگونگی تعیین محدوده بافت‌های فرسوده در شهرها، گفت: بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای معماری و شهرسازی کشور، شهرداری‌ها محدوده‌هایی را به کمیسیون ماده ۵ استان معرفی می‌کنند که پس از تصویب در این کمیسیون به عنوان محدوده‌های بافت‌های فرسوده شهر‌ها شناخته می‌شوند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان اینکه مشارکت ساکنان و مالکان بنا‌های ناپایدار با سازندگان ذی‌صلاح، توسعه‌گران و تسهیل‌گران حرفه‌ای به نوسازی بافت‌های فرسوده شتاب می‌بخشد، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند با ارسال شماره کد پستی یا کد «جام» مندرج بر روی سند مالکیتشان به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۶۱۲ یا مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به وقوع ملک خود در محدوده بافت‌های فرسوده آگاهی پیدا کنند.

آئینی با تاکید بر اینکه رسانه ملی از ظرفیت بالای خبررسانی در حوزه بازآفرینی شهری برخوردار است، بیان داشت: سازمان صدا و سیما در حوزه بازآفرینی شهری و مطالبه‌گری حق و حقوق مردم، سازندگان، توسعه‌گران و سرمایه‌گذاران می‌تواند میدان‌داری کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس بسته تشویقی ۱۹ بندی مصوبه شورای عالی و معماری کشور، بیش از ۵۰ امتیاز برای ساکنان بافت‌های فرسوده برای تسهیل شرایط نوسازی مسکن مشخص شده است و رسانه ملی می‌تواند شرایطی را فراهم کند که شهروندان از حق و حقوقشان آگاه شوند.

وی با تقدیر از ۷۰۰ شهرداری و اعضای شورا‌های اسلامی سراسر کشور که در حوزه بازآفرینی شهری نقش فعالی دارند، گفت: با همکاری و همراهی آنها پارسال بیش از ۹۶ هزار پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده و محلات کم‌برخوردار صادر شد که این اقدام در تاریخ نوسازی کشور یک رکورد تاریخی به شمار می‌آید.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده