تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۸۱۲
سرویس خبر : انرژی

افزایش تولید روزانه بنزین پالایشگاه تهران تا خرداد ۱۴۰۴

افزایش تولید روزانه بنزین پالایشگاه تهران تا خرداد ۱۴۰۴
‌می‌متالز - مدیرعامل پالایشگاه تهران گفت: با تکمیل طرح CCR از پایان خرداد ۱۴۰۴ به میزان ۱.۵ میلیون لیتر به تولید روزانه بنزین پالایشگاه تهران افزوده خواهد شد و تمامی بنزین تولیدی پالایشگاه از بنزین معمولی، به بنزین یورو ۴ تبدیل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محسن ایران‌زاد، مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال پیش مقدمات ساخت یک‌ مدرسه را در روستای گلحصار آغاز کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم این مدرسه برای مهرماه امسال برای مردم این روستا قابل استفاده باشد.

وی افزود: پالایشگاه تهران در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود، در تلاش است که از این پس سالانه یک یا دو مدرسه احداث کند.

ایران‌زاد با بیان اینکه ۰.۶ درصد از آب شرب تهران در پالایشگاه تهران مصرف می‌شود، گفت: با ابفای تهران در حال مذاکره هستیم تا به‌جای دریافت و مصرف آب شهری در پالایشگاه، بتوانیم فاضلاب را دریافت و جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: همچنین برای کاهش فلرسوزی جزئی پالایشگاه، پیمانکاری انتخاب شده و به‌زودی پروژه‌ای در این زمینه اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل پالایشگاه تهران از پیشرفت ۸۶ درصدی پروژه CCR این پالایشگاه خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح، از انتهای خرداد ۱۴۰۴ به میزان ۱.۵ میلیون لیتر به تولید روزانه بنزین پالایشگاه تهران افزوده خواهد شد و تمامی بنزین تولیدی پالایشگاه از بنزین معمولی، به بنزین یورو ۴ که شاخص‌هایی نزدیک به بنزین سوپر دارد، تبدیل می‌شود.

وی افزود: در برنامه داریم که با اتمام پروژه کیفی‌سازی تولید بنزین پالایشگاه، چند پمپ بنزین را در سطح تهران خریداری کنیم و در این پمپ بنزین‌ها، بنزین یورو ۴ تولیدی پالایشگاه تهران به عنوان یک برند، عرضه شود.

ایران‌زاد ضریب پیچیدگی فعلی پالایشگاه تهران را ۵.۵ اعلام کرد و گفت: با تکمیل طرح CCR این ضریب پیچیدگی به ۶.۶ درصد می‌رسد و با برقراری ارتباط خوراکی بین پالایشگاه تهران و پتروشیمی شازند، دو واحد این ضریب افزایش خواهد یافت و با اجرای طرح‌های مختلف، تا سال ۱۴۱۰ این ضریب به ۱۲ افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: پالایشگاه تهران ۵۱ درصد سهام پتروشیمی شازند را به مبلغ ۲۴.۷ همت خریداری کرده و با این سهامداری، به‌دنبال تبدیل پالایشگاه تهران به پتروپالایشگاه هستیم؛ ارتباط بین پالایشگاه تهران و پتروشیمی شازند به عنوان یک پتروپالایشگاه واحد، محصولات جدید و سودآوری بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران از عدم‌النفع ۸۰۰ میلیارد تومانی سوزاندن گازمایع تولیدی به‌عنوان سوخت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: اکنون ظرفیت بارگیری روزانه ۴۰ تانکر گازمایع در پالایشگاه فراهم شده و گازمایع با مجوزی که در سال ۱۴۰۲ صادر شد، به افغانستان و پاکستان صادر می‌شود.

وی افزود: طرح استحصال هگزان را در دستور کار داریم که با اجرای این طرح، عدم‌النفع سالانه ۱۰ میلیون دلاری از عدم جداسازی هگزانی که اکنون به بنزین می‌رود، متوقف می‌شود و این هگزان را به بازار عرضه می‌کنیم و حتی به عنوان خوراک هم می‌توان آن را به پتروشیمی شازند ارسال کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده