تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۸۸۵۳
سرویس خبر : انرژی

مصرف ۱۰ برابری برق توسط مشترکان پرمصرف

مصرف ۱۰ برابری برق توسط مشترکان پرمصرف
‌می‌متالز - مدیرعامل توانیر گفت: از هر ۵ مشترک خانگی ۴ مشترک بر مبنای الگوی مصرف و یا زیر الگوی مصرف، مصرف برق دارند، اما گاهی یک مشترک پرمصرف تا ۱۰ برابر مشترکان زیر الگو، مصرف برق دارد.

به گزارش می‌متالز، «مصطفی رجبی‌مشهدی» مدیرعامل توانیر در برنامه زنده تلویزیونی گفت: از هر ۵ مشترک خانگی ۴ مشترک بر مبنای الگوی مصرف، مصرف برق دارند و در واقع زیر الگو هستند، اما گاهی یک مشترک پرمصرف تا ۱۰ برابر مشترکان زیر الگو، مصرف برق دارد که فشار زیادی را به شبکه برق تحمیل می‌کند.

وی ادامه با اشاره به اینکه افزایش دما منجر به کاهش راندمان نیروگاه‌ها نیز می‌شود خاطرنشان کرد: گرما بر روی نیروگاه‌ها هم تأثیرگذار است و با افزایش دما یک افت توان طبیعی نیروگاهی وجود دارد به دلیل اینکه در بخش‌های چگالنده افت خلأ ایجاد نشود و منجر به کاهش تولید می‌شود

به گفته مدیرعامل توانیر اگر ساعت ۱۱ صبح تولید نیروگاهی ۵۵ هزار مگاوات باشد در ساعت ۱۶ که ۳ درجه دمای کشور کاهش پیدا می‌کند میزان تولید نیروگاهی تقریباً به ۵۳ هزار مگاوات که نشان‌دهنده کاهش ۲ هزار مگاواتی کاهش تولید نیروگاهی است.

وی ادامه داد: فشار زیاد بر تجهیزات منجر به حوادث می‌شود و در تابستان که تجهیزات به حداقل می‌رسد تا زمانی که نیرو‌های تعمیراتی به محل برای تعمییرات می‌رسند و تعمیرات به اتمام می‌رسد در مدار آمدن پست زمان بر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده