تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۸۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

آخرین برنامه‌ها و تصمیمات حمایتی سازمان و شورای عالی بورس از بازار سرمایه

آخرین برنامه‌ها و تصمیمات حمایتی سازمان و شورای عالی بورس از بازار سرمایه
‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین برنامه‌ها و تصمیمات حمایتی سازمان و شورای عالی بورس از بازار سرمایه را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، «مجید عشقی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیر شورای عالی بورس، اظهار داشت: جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس با محوریت مرور آخرین وضعیت بازار سرمایه و بررسی پیشنهاد‌های سازمان بورس به منظور بهبود شرایط بازار و حمایت از حقوق سهامداران با حضور اکثریت اعضا از جمله وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی برگزار شد.

او افزود: اهم پیشنهاد‌های مطرح شده بر محور تامین منابع لازم برای حمایت از بازار به صندوق‌های حمایتی بازار (صندوق‌های توسعه و تثبیت) با مساعدت بانک مرکزی و همچنین انتشار اوراق تبعی تامین مالی از سوی نهاد‌های مالی بازار از جمله صندوق‌های حمایتی بازار بود که مقرر شد عملیات اجرایی آن از امروز، چهارشنبه، آغاز شود. عملیات مشابهی نیز توسط هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به منظور اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذاران نسبت به آینده سهام آن‌ها انجام خواهد شد.

عشقی گفت: همچنین در خصوص دامنه نوسان نیز به رغم دیدگاه‌های مختلف مطرح شده توسط اعضای شورای عالی بورس، با توجه به اینکه تصمیم‌گیری آن در حدود اختیارات سازمان بورس و ارکان است، مقرر شد ضمن رصد پیوسته شرایط بازار و ریسک‌های مترتب بر آن در چند روز آینده، تصمیمات مقتضی تا قبل از شروع بازار روز شنبه اتخاذ و به عموم سرمایه‌گذاران اطلاع‌رسانی شود.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، تایید نهایی قانون اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان، نیز مسلما پایان خوشی برای پیگیری‌های همه‌جانبه فعالان بازار و سازمان بورس از دولت و مجلس بود که آثار مثبت قابل توجهی برای شرکت‌های پذیرفته شده و نهاد‌های مالی فعال در بازار سرمایه خواهد داشت؛ لذا با توجه به کاهش نرخ مالیات سال ۱۴۰۲ برای شرکت‌ها ضروری است شفاف‌سازی لازم توسط شرکت‌ها در این زمینه صورت گیرد.

عشقی در پایان از نمایندگان مجلس، دولت، رسانه‌ها و فعالان بازار سرمایه که برای اصلاح این قانون تلاش کردند، تشکر کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده