تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۶
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۹۰۲۶
سرویس خبر : انرژی
دبیرکل پیشین جی‌ئی‌سی‌اف:

برنامه‌محوری، سابقه نفتی بالا و پشتکار مهم‌ترین ویژگی کاندیدای وزارت نفت است

برنامه‌محوری، سابقه نفتی بالا و پشتکار مهم‌ترین ویژگی کاندیدای وزارت نفت است
‌می‌متالز - دبیرکل پیشین مجمع کشور‌های صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) با برشمردن مهم‌ترین ویژگی وزیر نفت بیان کرد: سال‌ها حضور کاندیدای وزارت نفت در بخش‌های مختلف این صنعت درباره «محسن پاک‌نژاد» قابل توجه است.

به گزارش می‌متالز، «محمدحسین عادلی» گفت: کاندیدای مناسب برای نفت باید از میان شاخص‌ها سه ویژگی مهم داشته باشد، نخست آنکه برنامه‌محور باشد و در برنامه خود مسائل اصلی بخش نفت و گاز را نشانه رفته باشد، دوم اینکه تجربه و سابقه مناسب نفتی داشته باشد به طوری که هم نفت و هم نفتی‌ها را بشناسد، مورد قبول آنها باشد و بتواند به صورت گروهی با آنها کار کند و سوم هم اینکه فردی تحصیل کرده، هوشمند با پشت کار و مبتکر باشد.

وی با بیان اینکه «محسن پاک‌نژاد» کاندیدای وزارت نفت دولت چهاردهم دارای هر سه ویژگی است، تأکید کرد: امروز نفت و گاز ما بیش از هر چیزی نیازمند یک برنامه برای سرمایه‌گذاری و افزایش تولید است. فرسودگی، استهلاک تجهیزات و چاه‌ها از یک‌سو و شرایط مالی و بین‌المللی از سوی دیگر سبب بحران‌های ناترازی شدید در این صنعت شده است و وزیر نفت باید برنامه‌هایی برای مقابله با این چالش داشته باشد.

دبیرکل پیشین جی‌ئی‌سی‌اف با اشاره به اینکه از چند نفر متخصص مطلع شدم که پاک‌نژاد در کارگروه انتخاب وزیر نفت بهترین برنامه را با تسلط کامل ارائه کرده است، افزود: بنده از برنامه ایشان برای افزایش تولید و تمهیداتی که برای این کار اندیشیده‌اند بسیار خرسند و امیدوارم.

عادلی ادامه داد: با توجه به تحولات بین‌المللی و دوران‌گذار به سوخت‌های تجدیدپذیر زمان آن است که ثروت زیرزمینی را تبدیل به ثروت‌های پایدار و مولد کنیم که این اقدام در پرتو افزایش تولید و سرمایه‌گذاری میسر می‌شود، خوشبختانه کاندیدای وزارت نفت مشکلات را درست تشخیص داده و از پس این کار بر می‌آید.

وی به پیشینه طولانی پاک‌نژاد در صنعت نفت و حضور در بخش‌های مختلف این صنعت اشاره کرد و گفت: سال‌ها حضور در صنعت نفت سبب اندوختن تجربه‌های گران‌بها در بخش‌های مختلف از جمله تولید نفت، فروش نفت، بین‌الملل و ... شده است.

دبیرکل پیشین مجمع کشور‌های صادرکننده گاز با تأکید بر اینکه کار کردن در بخش‌های مختلف صنعت نفت از پاک‌نژاد فردی جامع به‌وجود آورده است، تصریح کرد: او کسی است که به نفت از یک بعد نگاه نمی‌کند و همه ابعاد آن را در نظر دارد.

عادلی با بیان اینکه فعالیت در بخش‌های مختلف صنعت نفت سبب‌شده کارکنان این صنعت پاک‌نژاد را بشناسند و در نتیجه او را پذیرا هستند، اعلام کرد: این مهم است که کارکنان صدیق نفت او را وزیر خود بدانند و بتوانند به او اعتماد کنند، پاک‌نژاد کسی است که چنین ویژگی‌هایی دارد و با بچه‌های نفت گروه خوبی را ایجاد می‌کند.

وی تحصیل پاک‌نژاد در دانشگاه‌های درجه یک کشور مانند دانشگاه تهران و پلی‌تکنیک را از ویژگی‌های مطلوب او دانست و بیان کرد: سوابق او در نفت نیز نشان می‌دهد مدیری است که به کار خود بیش از هر چیز دیگری متعهد است و برایش نتیجه کار و موفقیت کشور اهمیت دارد.

دبیرکل پیشین جی‌ئی‌سی‌اف با بیان اینکه معرفی «محسن پاک‌نژاد» به‌عنوان گزینه وزارت نفت همسو با شعار‌های وفاق رئیس‌جمهوری است و او فردی فراجناحی است، گفت: کارشناسان انتظار دارند که رئیس‌جمهوری و معاون پارلمانی ایشان اهتمام لازم برای معرفی وی به مجلس را انجام دهند. از نمایندگان مجلس نیز انتظار داریم ایشان را که فردی با سابقه عالی در نفت با برنامه‌های خوب برای این بخش و با مقبولیتی بسیار مطلوب بین نفتی‌هاست و به نسبت جوان، متعهد به کار و معتقد به کار با همه است و فراجناحی عمل می‌کند، انتخاب کنند.

منبع: شانا

عناوین برگزیده