تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۹۰۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد خراسان در فصل گرما رکورد زد

فولاد خراسان در فصل گرما رکورد زد
‌می‌متالز - شرکت فولاد خراسان در تیرماه ۱۴۰۳ به درآمدی بالغ بر ۲۵،۴۱۲،۷۴۴ میلیون ریال از فروش محصولات دست یافت که بیش از ۹۰ درصد آن ناشی از فروش محصولات در بازار داخل است.

به گزارش می‌متالز، این شرکت فروش داغی را در تابستان آغاز کرد به طوری که درآمد شرکت نسبت به خردادماه که مبلغ ۱۷،۷۹۸،۳۰۸ میلیون ریال بوده است، ۴۷ درصد بیشتر شده است.

این افزایش درآمد ناشی از افزایش مقدار فروش و نیز رشد نرخ فروش شمش است. ضمن اینکه تعداد فروش شرکت در بخش محصولات سبک ساختمانی نیز در تیرماه نسبت به خردادماه افزایش داشته است.

شرکت فولاد خراسان در تیرماه مقدار ۵۳،۸۷۴ تن شمش تولید کرده و به نرخ ۲۴۸،۲۴۷،۵۴۱ ریال فروخته و از آن مبلغ ۱۳،۳۷۴،۰۸۸ میلیون ریال درآمد کسب کرده است. مقدار فروش شمش این شرکت در تیرماه نسبت به خردادماه که مقدار ۲۲،۱۶۲ تن فروخته بود، ۱۴۱ درصد افزایش داشته است. ضمن اینکه نرخ محصول شمش نیز در تیرماه نسبت به خردادماه ۱۹ درصد گران شده است.

شمش در خردادماه به نرخ ۲۰۸،۸۴۰،۱۳۲ ریال فروخته شده بود. درآمد شرکت از فروش شمش در خردادماه ۴،۶۲۸،۳۱۵ میلیون ریال ثبت شده که در تیرماه به بیش از ۳ برابر افزایش یافته است.

این شرکت همچنین مقدار ۱۶،۲۱۸ تن آهن اسفنجی در تیرماه فروخته و از آن مبلغ ۲،۰۶۴،۰۰۱ میلیون ریال درآمد کسب کرده است؛ که نسبت به خردادماه ۷ برابر شده است.

این شرکت در تیرماه مبلغ ۲۳،۷۹۰،۴۳۹ میلیون ریال از فروش داخلی و مبلغ ۱،۶۲۲،۳۰۵ میلیون ریال از فروش صادراتی درآمد داشته است در صورتی که در خردادماه ۱۶،۸۴۱،۹۱۶ میلیون ریال درآمد داخلی و مبلغ ۹۵۶،۳۹۲ میلیون ریال درآمد صادراتی داشته است.

مقایسه عملکرد ماهانه

فولاد خراسان در فصل گرما رکورد زد

شرکت فولاد خراسان در تیرماه با رشد ۴۳ درصدی درآمد همراه شده است. این در حالی است که درآمد صادراتی شرکت در تیرماه نسبت به خردادماه ۷۰ درصد افزایش داشته است.

بررسی درآمد شرکت نشان می‌دهد فولاد خراسان توانسته از ابتدای سال تا پایان تیرماه بالغ بر ۸۱،۳۲۴،۱۸۲ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۲ درصد افزایش داشته است. این شرکت در ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴۴،۶۷۰،۴۲۸ میلیون ریال درآمد کسب کرده بود.

این شرکت در ۴ ماه نخست سال جاری مقدار ۳۲۸،۵۹۲ تن فروش داخلی داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است. درآمد فروش داخلی شرکت در ۴ ماه نخست سال جاری مبلغ ۷۷،۳۲۷،۷۶۲ میلیون ریال ثبت شده است که نشان‌دهنده جهش بیش از دو برابری و رشد ۱۱۷ درصدی است. فولاد خراسان در ۴ ماه نخست سال گذشته مبلغ ۳۵،۵۹۸،۱۲۸ میلیون ریال فروش داخلی داشته است.

اگرچه نرخ همه محصولات کمی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، اما دلیل اصلی رشد درآمدی شرکت، افزایش مقدار فروش شرکت بوده است.

در بخش صادراتی در ۴ ماه نخست سال جاری شرکت فولاد خراسان مقدار ۲۱،۳۲۹ تن محصول که بیشتر آن محصولات سبک ساختمانی هستند را صادر کرده است و از آن مبلغ ۳،۹۹۶،۴۲۰ میلیون ریال درآمد کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر مقدار و درآمد کاهش ۵۵ درصدی داشته است. جالب آنکه نرخ محصولات صادراتی در سال جاری اندکی کمتر از سال گذشته شده است.

فولاد خراسان در فصل گرما رکورد زد

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده