تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۴۹۰۵۱
سرویس خبر : انرژی

نمایی از آثار قیمت‌گذاری دستوری بر شرکت‌های توزیع برق

نمایی از آثار قیمت‌گذاری دستوری بر شرکت‌های توزیع برق
‌می‌متالز - آخرین گزارش‌های منتشر شده کدال نشان می‌دهد؛ آثار قیمت‌گذاری دستوری در تمامی شرکت‌های توزیع برق سایه افکنده به طوری که این موضوع باعث شده شاهد زیان انباشته قابل توجه شرکت‌های توزیع برق در سال ۱۴۰۰ باشیم.

به گزارش می‌متالز، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال، ۲۱ شرکت توزیع برق به دلیل آنچه قیمت‌گذاری دستوری نامیده می‌شود، با زیان انباشته روبه‌رو شده‌اند به نوعی که می‌توان گفت بیشتر آنها شرایط بحرانی دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ میزان زیان انباشته شرکت‌های توزیع برق اهواز، همچنین استان خوزستان، هرمزگان، مازندران و فارس به ترتیب ۲۱۴۰، ۴۳۱۰، ۲۰۸۰، ۱۸۵۰ و ۱۶۳۰میلیارد تومان و بیشتر از دیگر شرکت‌های توزیع برق است.

بر اساس آمار‌های منتشر شده در کدال، در مقابل، اما زیان انباشته شرکت‌های توزیع برق استان‌های خراسان جنوبی، یزد، ایلام، اردبیل و تبریز به ترتیب ۴۶۰، ۵۰۰، ۵۵۰، ۶۶۰، ۸۲۰ میلیارد تومان از کم‌ترین میزان زیان انباشته روبه‌رو هستند.

همچنین، این گزارش نشان می‌دهد؛ استان خوزستان بیش‌ترین و خراسان جنوبی از کم‌ترین زیان انباشته روبه‌رو هستند.

بررسی‌ها از میزان زیان انباشته شرکت‌های توزیع برق نشان‌دهنده قیمت‌گذاری دستوری و مداخله دولت در این بخش است که می‌بایست در دولت چهاردهم برای این موضوع اقدام اساسی صورت گیرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده