تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۷
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۴۹۰۶۵
سرویس خبر : انرژی

تامین آب شرب پایدار برای ۴.۵ میلیون زائر

تامین آب شرب پایدار برای ۴.۵ میلیون زائر
‌می‌متالز - مسوول ستاد اربعین وزارت نیرو گفت:در تمامی مرز‌ها آب پایدار وجود دارد و در طول مسیر مخازنی تعبیه شده که تأمین آب شرب ۴.۵ میلیون زائر پیش‌بینی شده است.

به گزارش می‌متالز، «احمد حیدری» معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر نیرو و مسؤول ستاد اربعین وزارت نیرو با اشاره به استمرار آب و برق‌رسانی به زائرین اربعین در مرز‌ها گفت: وزارت نیرو همچون سنوات قبل نسبت به وظایف خود به خوبی عمل می‌کند و زمانی که یک سال آب پایدار منطقه‌ای را برای اربعین تأمین می‌کند برای سال آینده نیاز به تکرار آن نیست و تنها به کنترل نیاز دارد.

وی ادامه داد: اکنون در تمامی مرز‌ها آب پایدار وجود دارد و برای تداوم این امر مخازنی را در مرز‌ها تعبیه کرده‌ایم به طوری که تأمین آب شرب پایدار برای ۴.۵ میلیون زائر پیش‌بینی شده است.

حیدری خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده از سوی وزارت نیرو دو منظوره است یعنی اقداماتی که برای اربعین انجام می‌شود در طول سال هم قابل استفاده است و در ایام اربعین نیز به صورت ویژه در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی تانکر در مسیر مرز‌ها قرار گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این تانکر‌ها برای آب‌رسانی به زائرین تعبیه شده است.

مسئول ستاد اربعین وزارت نیرو اضافه کرد: وزارت نیرو برای برق، برق‌های اضطراری پیش‌بینی شده است هم برای مرز‌های ورودی و هم بری ورود به عراق تا مشکلی پیش نیاید و در صورتی قطعی برق از برق اضطراری استفاده کنند.

به گفته این مقام مسؤول تیم‌های فنی برای حل مشکلات آب و برق در تمامی مرز‌ها حضور دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده