تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۹۰۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

صنعت فولاد آلمان اصلی‌ترین مصرف‌کننده اروپایی هیدروژن سبز

صنعت فولاد آلمان اصلی‌ترین مصرف‌کننده اروپایی هیدروژن سبز
‌می‌متالز - صنعت فولاد اروپا به مصرف‌کننده اصلی هیدروژن تجدیدپذیر تبدیل خواهد شد و فولادسازان آلمانی برخی از بلندپروازانه‌ترین برنامه‌ها را در منطقه برای استفاده از آن دارند.

به گزارش می‌متالز، تقاضای بالقوه آینده صنعت فولاد آلمان تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به ۸۵۰ هزار تن هیدروژن در سال برسد. تولیدکنندگان فولاد قصد دارند به شبکه ملی هیدروژنی که در حال حاضر در حال ایجاد است متصل شوند و همچنین هیدروژن سبز خود را از الکترولیز‌ها تولید کنند.

کربن زدایی کامل تولید فولاد در اتحادیه اروپا به حدود ۶ تا ۸ میلیون تن در سال هیدروژن کم کربن نیاز دارد. شنیده شده آلمان تا سال ۲۰۳۲ حدود ۲۰ میلیارد یورو در زیرساخت‌های هیدروژن سرمایه گذاری خواهد کرد.

همراه با گذار زیست‌محیطی، جهش بزرگی در تقاضا برای انرژی‌های تجدیدپذیر نیز انتظار می‌رود. تقاضای فعلی صنعت فولاد آلمان برای برق ۱۲ تراوات ساعت است. این حجم ممکن است تا سال ۲۰۳۰ دو برابر شود. برای الکترولیز، ۲۸ تا ۲۹ تراوات ساعت برق سبز اضافی مورد نیاز است. با این حال، این حجم بخش نسبتا کمی از تقاضای برق آلمان است که در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰۰ تراوات ساعت بود و پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۳۰ به ۶۴۹ تراوات ساعت افزایش یابد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده