تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۹۱۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فعالیت صفر شده سیمان فارس نو برای دومین ماه متوالی؛

بازار صادراتی "سفانو" از مدار خارج شد/ افزایش نرخی که دردی از ریزش درآمد‌ها دوا نکرد

بازار صادراتی
‌می‌متالز - این شرکت سیمانی میزان درآمدی که در چهارمین ماه از سال جاری به دست آورد نسبت به میانگین ۳ ماه گذشته ۲۷ درصد ریزش داشت.

به گزارش می‌متالز، شرکت سیمان فارس نو در گزارش فعالیت ماهانه خود در تیرماه سال جاری میزان درآمدی که از فروش محصولات در بازار داخلی شناسایی کرد مبلغی برابر با ۸۲ میلیارد تومان بود. از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳) تا انتهای تیرماه نیز مجموع درآمد تجمیعی این شرکت سیمانی نیز به درآمد ۴۲۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

این شرکت سیمانی در عملکرد تجمیعی خود در بازار‌های داخلی و صادراتی حضور داشته است اما؛ برای دومین ماه متوالی است که فعالیتی را در بازار صادراتی به ثبت نمی‌رساند و بازار خود را در خطر می‌بیند. 

بازار صادراتی
میزان سرمایه ثبت‌شده “سفانو” در تیرماه سال جاری ۵۰ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رسید. این شرکت سیمانی میزان درآمدی که در چهارمین ماه از سال جاری به دست آورد نسبت به میانگین ۳ ماه گذشته ۲۷ درصد ریزش داشت.

میزان درآمدی که سیمان فارس نو در تیرماه از عملکرد ماهانه خود به ثبت رساند در مقایسه با خردادماه ریزش ۱۸ درصدی را به دنبال داشت و همچنین این عملکرد ضعیف نسبت به درآمد مشابه سال گذشته نیز قابل مشاهده بود و کاهش ۱۴ درصدی را نیز در این دوره می‌بینیم. لازم به ذکر است که عملکرد تجمیعی “سفانو” تا انتهای تیرماه سال جاری نزدیک به ۳ درصدی نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

بازار صادراتی
شرکت سیمان فارس نو در تیرماه بیشترین درآمدزایی که از عملکرد خود به ثبت رساند مربوط به فروش سیمان کیسه تیپ ۲ بود که از فروش آن به درآمد ۴۲ میلیارد تومانی رسید. نرخ فروش این محصول در ازای هر تن یک میلیون و ۲۷۱ هزار تومان بود که نسبت به خردادماه رشد ۱۵ درصدی را به همراه داشت.

تمام محصولات تولیدی شرکت سیمان فارس نو که شامل سیمان کیسه تیپ ۲، سیمان کیسه تیپ یک، سیمان فله تیپ ۲ و سیمان فله تیپ یک می‌شود، در این دوره با رشد نرخ فروش همراه بودند. این محصولات به ترتیب با رشد ۱۲ درصد، ۱۱ درصد، ۱۲ درصد و ۹ درصدی همراه بودند.

بازار صادراتی
حال مشاهده می‌کنیم که با افزایش نرخ فروش محصولات این شرکت سیمانی با ریزش درآمدی همراه بود. این کاهش درآمد برای دومین ماه متوالی است که رخ می‌دهد. همان‌طور که در متن فوق ذکر شد در ۲ ماه آغازین سال این شرکت در بازار صادراتی حضور داشت و اکنون با احتساب عملکرد تجمیعی “سفانو” ۱۵ درصد از درآمد‌ها به این بازار اختصاص یافته است.

مقدار فروش ماهانه شرکت سیمان فارس نو در تیرماه ۶۵ هزار و ۴۱۱ تن اعلام شد که در مقایسه با ماه گذشته ریزش ۲۸ درصدی را به همراه داشت و نسبت به تیرماه سال گذشته نیز عملکرد این شرکت دچار کاهش ۲۰ درصدی شده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده