تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۰۸
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۲۸۹۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صنعت سیمان پاییز را پرفروش تمام کرد

‌می‌متالز - آذر برای تولیدکنندگان داخلی سیمان ماه پر فروشی بود، ضمن اینکه آخرین صورت‌های مالی منتشر شده از تولیدکنندگان این گروه نشان می‌دهد آن‌ها در ۹ ماه ابتدایی سال جاری درآمد به مراتب بالاتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کسب کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، آذر برای تولیدکنندگان داخلی سیمان ماه پر فروشی بود، ضمن اینکه آخرین صورت‌های مالی منتشر شده از تولیدکنندگان این گروه نشان می‌دهد آن‌ها در ۹ ماه ابتدایی سال جاری درآمد به مراتب بالاتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کسب کرده‌اند. درآمد آذر ماه این دسته از تولیدکنندگان به قرار نمودار زیر است:

صنعت سیمان پاییز را پرفروش تمام کرد

بالاترین درآمد آذرماه گروه سیمان متعلق به سخوز با درآمدی بالاتر از ۳۰۰ میلیارد تومان است. پس از آن ساوه و ستران با درآمد ۲۹۸ و ۲۹۴ میلیارد تومانی قرار می‌گیرند. درآمد سآبیک، سمازن و سهرمز نیز در طول آذر بالاتر از ۲۰۰ میلیارد تومان بود، ولی درآمد سایر تولیدکنندگان به ۲۰۰ میلیارد تومان نمی‌رسد. ۱۶ تولیدکننده نیز در آذر ماه درآمدی کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان کسب کرده‌اند و در میان آن‌ها سنیر با درآمد ۳۲ میلیاردی پایین‌ترین رتبه را بدست می‌آورد. درآمد بسیاری از این تولیدکنندگان نسبت به آذر سال ۱۴۰۱ رشد کرده است.

صنعت سیمان پاییز را پرفروش تمام کرد

رشد ۳۵۶ درصدی درآمد سدور در آذر ۱۴۰۲ نسبت به آذر ۱۴۰۱ در میان سایر تولیدکنندگان سیمان رکورددار است. سهگمت، ساروم و سدشت پس از سدور موفق شدند در آذر امسال نسبت به آذر سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد درآمد بالاتری داشته باشند. در مقابل درآمد ساروج، سرود، بهان، سفانو و اردستان در آذرماه نسبت به آذر ۱۴۰۱ کاهش یافته است. اردستان با کاهش ۳۱ درصدی درآمد بیشترین کاهش را به ثبت رساند و پس از آن سفانو قرار می‌گیرد.

در میان شرکت‌های بالا سخوز که بالاترین درآمد آذر ماه را کسب کرده بود نسبت به آذر سال گذشته ۴۴ درصد درآمد بالاتری داشت. مجموع درآمد سخوز در ۹ ماه ابتدایی سال جاری نیز نسبت به ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ حدود ۳۶ درصد افزایش یافته است.

صنعت سیمان پاییز را پرفروش تمام کرد

درآمد ۹ ماه اول ۱۴۰۲ تمام تولیدکنندگان سیمان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است در میان ۳۲ شرکت مورد بررسی درآمد ۲۰ شرکت در ۹ ماه اول نسبت به ۹ ماه اول سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و درآمد ۱۲ شرکت کمتر از ۵۰ درصد رشد کرده است. بیشترین افزایش درآمد مربوط به سدشت با ۱۰۴ درصد است پس از آن درآمد سبجبنو و سبزوا نیز در بازه زمانی مورد بررسی ۹۳ درصد افزایش یافته است.

در مقابل کمترین رشد درآمد نیز متعلق به ساروج و اردستان است. درآمد این دو تولیدکننده کمتر از ۲۰ درصد افزایش یافته است. ساروج و اردستان در آذر سال جاری نسبت به آذر سال ۱۴۰۱ نیز درآمد کمتری کسب کرده بودند. درآمد آذر ماه این دو به ترتیب برابر با ۱۶۶ و ۱۰۲ میلیارد تومان بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده