تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۹۲۵۸
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

کاهش تجارت جهانی قراضه آهن

کاهش تجارت جهانی قراضه آهن
‌می‌متالز - در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴، تجارت جهانی ضایعات آهنی با ۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ به ۲۵.۹ میلیون تن رسید. حجم زیاد صادرات فولاد ارزان چینی بر تولید در بسیاری از مناطق تأثیر گذاشت که فشار مستقیمی بر تقاضای قراضه داشت.

به گزارش می‌متالز، علیرغم اینکه تولید جهانی فولاد در نیمه اول سال در سطح ژانویه تا ژوئن سال قبل (۹۵۴ میلیون تن) باقی مانده است، عوامل اقتصادی به ویژه تورم و تأثیر آن بر تقاضا در صنعت و ساخت و ساز بر نتایج نهایی صنعت فولاد بازار‌های کلیدی تأثیر منفی گذاشته است. به ویژه، افزایش قابل توجه صادرات فولاد چین با قیمت‌های پایین به تولید فولاد در بسیاری از کشور‌ها آسیب رسانده که تأثیر مستقیمی بر مصرف قراضه آن‌ها داشته است.

یک عامل فشار اضافی بر تجارت جهانی قراضه، افزایش هزینه‌های حمل و نقل بوده است. در بحبوحه کمبود کشتی و کانتینر در جنوب شرق آسیا، نرخ حمل و نقل به سطوح بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

ترکیه همچنان در بین واردکنندگان قراضه در جهان جایگاه پیشرو داشت. حجم واردات قراضه در ژانویه تا ژوئن ۱۰ میلیون تن بوده است که نسبت به سال قبل ۴ درصد رشد داشت و تامین کنندگان اصلی قراضه به ترکیه، آمریکا (۲.۱۲ میلیون تن) و هلند (۱.۳۱ میلیون تن) بودند. هند دومین واردکننده بزرگ باقی ماند، اما واردات آن نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۶ درصد کاهش یافت و به ۳.۹ میلیون تن رسید. بحران دریای سرخ تأثیر قابل توجهی بر هزینه‌های لجستیک و حمل و نقل داشته است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده