تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۹۲۶۷
سرویس خبر : انرژی

ظرفیت اسمی تولید برق ایران به ۹۳ هزار و ۳۸۸ مگاوات رسید

ظرفیت اسمی تولید برق ایران به ۹۳ هزار و ۳۸۸ مگاوات رسید
‌می‌متالز - با افزایش ۹۹۵ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور در ۴ ماه ابتدایی سال جاری، ظرفیت اسمی تولید برق ایران به ۹۳ هزار و ۳۸۸ مگاوات رسید.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۸۵۶ مگاوات نیروگاه گازی، ۱۰۶ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده و ۳۳ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به بهره‌برداری رسیده و در مجموع ۹۹۵ مگاوات به ظرفیت اسمی تولید برق ایران افزوده شده است.

با افزایش ۹۹۵ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور در ۴ ماه ابتدایی سال جاری، ظرفیت اسمی تولید برق ایران به ۹۳ هزار و ۳۸۸ مگاوات رسید.

در زمان حاضر واحد‌های گازی با ۲۴ هزار و ۳۹۲ مگاوات، ۲۶.۱ درصد ظرفیت اسمی تولید برق را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین واحد‌های بخاری با ۱۵ هزار و ۸۲۹ و واحدهیا سیکل ترکیبی با ۳۵ هزار و ۸۰۲ مگاوات به ترتیب سهمی ۱۶.۹ درصدی و ۳۸.۳ درصدی در ظرفیت اسمی تولید برق دارند.

سهم نیروگاه‌های برق‌آبی با ظرفیت اسمی ۱۲ هزار و ۱۴۵ مگاوات در ظرفیت تولید برق کشور ۱۳ درصد است. همچنان ۱.۱ درصد ظرفیت اسمی تولید برق کشور به تولید برق اتمی در تنها نیروگاه اتمی ایران، یعنی نیروگاه بوشهر با ظرفیت ۱۰۲۰ مگاوات اختصاص دارد.

نیروگاه‌های تولیدپراکنده، تجدیدپذیر و دیزلی نیز به‌ترتیب نقشی ۲.۸ درصدی، ۱.۳ درصدی و ۰.۴ درصدی در ظرفیت تولید برق کشور ایفا می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده