تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۱۰
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۹۳۵۸
سرویس خبر : پیمانکاران

تاکید بر نقش‌آفرینی "آسکوتک"، برای ورود فناوری نوین و صدور خدمات مهندسی

تاکید بر نقش‌آفرینی
‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: شرکت آسکوتک ضمن تمرکز بر آینده پژوهشی، از فرصت‌های تغییر تکنولوژی برای بازیگری در بخش بالادستی و پائین‌دستی صنایع معدنی استفاده کند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا موثقی‌نیا در جلسه کنترل مدیریتی شرکت آسکوتک، اظهار داشت: این شرکت به عنوان بازوی بین‌المللی ایمیدرو، می‌تواند نقش قابل توجهی در ورود تکنولوژی جدید به داخل کشور، همکاری‌های بین‌المللی و همچنین تامین مالی ایفا کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این امر جزو وظایف ذاتی آسکوتک به شمار می‌آید، ادامه داد: با توجه به ورود حوزه معدنی و صنایع معدنی به هوشمندسازی و همچنین همکاری این شرکت با طرف‌های خارجی، آسکوتک فرصت مناسبی برای پیاده سازی این سیستم در شرکت‌های داخلی دارد و باید از آن بهره ببرد.

موثقی‌نیا اظهار داشت: ایمیدرو توجه به زنجیره مس را پیش رو دارد و همکاری آسکوتک برای تقویت زنجیره و ایجاد ارزش افزوده بالاتر در این صنعت، در دستور کار آسکوتک قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرصت‌های بیرونی گفت: اکنون اروپایی‌ها با هدف تولید فولاد سبز در حال برچیدن تکنولوژی کوره بلند هستند این در حالی است که این شرکت به سبب در اختیار داشتن فناوری احیای مستقیم -که آلودگی کمتری نسبت به روش‌های پیشین دارد- می‌تواند از این شرایط برای صدور خدمات و مهندسی استفاده کند.

در این جلسه مهدی محمدی مدیرعامل آسکوتک با ارایه گزارشی مفصل از پروژه‌ها و فعالیت‌های جاری، مجموعه اقدامات این شرکت برای بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و هوشمندسازی، توسعه بازار، افزایش سوددهی، همکاری با شرکای خارجی و داخلی، تامین مالی و همچنین چالش‌های همکاری‌های بین‌المللی را برشمرد.

محمدی تصریح کرد: به روش‌های جدیدی برای برای هوشمندسازی فرآیند‌های معدنکاری و همچنین موضوعات مالی و اقتصادی آن دست یافته‌ایم که می‌تواند بسیاری از مشکلات فعلی معدنداران با دولت را برطرف سازد.

از سوی دیگر معاونان و مدیران ایمیدرو به ارایه نظرات خود درباره بهینه شدن حکمرانی شرکت در حوزه‌های مختلف از جمله مالی، فناوری، نیروی انسانی، بین‌المللی، پروژه‌ها و ... پرداختند.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده