تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۹۱۶۵
سرویس خبر : پیمانکاران

تمرکز بر بازارسازی بین‌المللی؛ ماموریت جدید آسکوتک و ایراسکو

تمرکز بر بازارسازی بین‌المللی؛ ماموریت جدید آسکوتک و ایراسکو
‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه آسکوتک و ایراسکو در زنجیره ماموریت‌های توسعه‌ای ایمیدرو نقش دارند، اعلام کرد: شرکت‌های با تجربه و ارایه دهنده خدمات مهندسی آسکوتک و ایراسکو (تحت پوشش ایمیدرو) با هدف افزایش سهم کسب‌وکار، بر بازارسازی به ویژه حوزه بین‌الملل متمرکز شوند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا موثقی‌نیا که در جلسه کنترل مدیریت شرکت ایراسکو سخن می‌گفت، افزود: مجموعه‌هایی همچون ایراسکو و آسکوتک با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند، در جهت شناسایی گلوگاه‌های بخش معدن و صنایع معدنی نیز گام بردارند.

وی با بیان اینکه ایراسکو، آسکوتک، شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات (MMTE) و ایریتک جزو دارایی‌های با ارزش ایمیدرو محسوب می‌شوند، گفت: این شرکت‌ها می‌توانند در قالب یک کنسرسیوم در هدف‌گذاری‌های بخش معدن و صنایع معدنی سهیم باشند که ارایه خدمات مهندسی می‌تواند یکی از ماموریت‌های اصلی آن‌ها باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازو‌های خارجی این سازمان ابزار مناسبی در جهت تحقق اهداف ایمیدرو هستند، عنوان کرد: فرآیند استراتژیک بازارسازی که باید مورد توجه شرکت‌های نام برده باشد؛ این امکان را فراهم می‌کند تا از طریق تحلیل بازار، شرایط برای جذب مشتری و ارتقای برند تسهیل و میسر شود.

موثقی‌نیا با اعلام اینکه آسکوتک و ایراسکو باید در پازل معدن و صنایع معدنی، خلا‌های فعلی را برطرف کنند، اظهار داشت: ایمیدرو انتظار رشد عملکرد شرکت‌های خارجی تحت پوشش خود را دارد و مسائل مطرح شده در این جلسه عناوین اساسی کاری برای هیات مدیره ایراسکو است که باید برای آن تصمیم گیری کنید.

در ادامه محمد قائم‌مقام ایمیدرو، بر رفع گلوگاه‌های تکنولوژیک و حوزه بین‌الملل در زنجیره محصولات تاکید کرد. همچنین حسام مقدمعلی معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو نیز خواستار پایداری فعالیت‌های این شرکت برای تامین قطعات و ارایه خدمات مهندسی شد. وی همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های توسعه همکاری با قاره آفریقا را نیز مورد تاکید قرار داد.

در ادامه سمیه خلوصی معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: تاکنون اقدامات اثربخشی در شرکت ایراسکو انجام شده است و سال آینده امیدواریم چند حوزه کاری در بخش فناوری را از ایراسکو شاهد باشیم.

در این جلسه یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اعلام کرد: اینگونه شرکت‌ها باید برای حوزه‌هایی همچون اکتشاف، فرآوری، انرژی، زیرساخت و تکنولوژی متمرکز باشند و در عین حال تسهیل کننده مسیر‌های صادراتی برای تولیدات این بخش باشند.

تقویت شبکه همکاری بین‌المللی کنشگران

در ادامه این جلسه مدیرعامل ایراسکو نیز در تشریح برنامه‌های این شرکت، اعلام کرد: اقدامات در دست اجرای این شرکت با هدف رفع دغدغه‌های فوق شامل تقویت شبکه همکاری بین‌المللی کنشگران اکوسیستم معدن و صنایع معدنی، تامین خدمات هدفمند و راه حل‌های هوشمند و سبز در زنجیره اکتشاف، استخراج، فرآوری و زیرساخت برای ایجاد ارزش افزوده است.

پژمان جعفری افزود: ایراسکو از شرکت‌های با سابقه بخش معدن و صنایع معدنی محسوب می‌شود که تمرکز بر نوفناوری، نوآوری و مهندسی و همچنین تامین خدمات هدفمند از اولویت‌های استراتژیک آن است و اکنون انجام پروژه مهندسی برخی طرح‌ها را برعهده دارد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده
تداوم رشد بورس؟
اهالی بازار سرمایه ادامه محدودیت دامنه‌نوسان را به نفع بورس نمی‌دانند

تداوم رشد بورس؟