تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۹۴۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هفته سبز بورس‌های عربی

هفته سبز بورس‌های عربی
‌می‌متالز - شاخص بورس‌های عربی منطقه بعد از یک هفته افت، سبز رنگ شدند.

به گزارش می‌متالز، بعد از یک هفته افت، شاخص بورس‌های عربی منطقه در این هفته سبز رنگ شدند. بجز بورس عراق (۱/۵-) و بورس ابوظبی (۰/۲-) درصد، شاخص بقیه بورس‌های عربی مثبت بود.

بر اساس این گزارش، شاخص بورس مصر با ۳ درصد رشد، بهترین عملکرد را داشت. شاخص بورس فلسطین هم با جهش ۲/۸ درصدی برای اولین بار بعد از شروع جنگ، رشد هفتگی بالای یک درصد را شاهد بود. بورس عربستان نیز دو درصد بالا رفت. شاخص بورس‌های لبنان، بحرین، کویت، دوبی و عمان بیش از یک و شاخص بورس‌های اردن و قطر هم کم‌تر از یک درصد مثبت شدند.

این گزارش می‌افزاید؛ بازگشت آرامش نسبی به منطقه و امیدواری به آتش بس، مهم‌ترین علت رشد بازار‌های عربی منطقه در هفته گدشته بود.

افزایش بهای نفت خام

همچنین، بهای نفت خام با وجود کاهش اندک در روز جمعه، برای دومین هفته پیاپی افزایشی شد. بروز نشانه‌های مثبتی از اقتصاد ایالات متحده و احتمال کاهش تورم مهم‌ترین، علل رشد قیمت نفت در هفته گذشته بود. البته معامله‌گران همچنان نگران افزایش احتمالی تنش‌ها در منطقه و نگران از کاهش رشد اقتصادی چین هستند و با احتیاط این روند را دنبال می‌کنند.

نوسان اندک قیمت طلا

افزون بر این، گزارش احتمال کاهش تورم، تضعیف ارزش دلار را نیز به همراه داشت. قیمت طلا نیز در این هفته نوسان چندانی نداشت.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده