تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۹۴۴۶

پیشرفت ۴۰ درصدی در اجرای طرح فیبر نوری

پیشرفت ۴۰ درصدی در اجرای طرح فیبر نوری
‌می‌متالز - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در اجرای طرح فیبر نوری با همکاری کاربران مختلف پیشرفت ۴۰ درصدی انجام شده است و تا پایان سال، ۲ میلیون مشترک فیبر نوری اضافه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات­ افزود: طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها مهم‌ترین طرح وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم بوده است که تا الان بیش از ۸ میلیون خانوار در شهر‌های مختلف تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که این امکان برای آنها فراهم شده است که اگر درخواست بدهند ظرف یک ماه آینده این خدمت پرسرعت که تا هزار مگابت بر ثانیه است افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: هموطنان از طریق وبگاه می‌توانند کدپستی خود را وارد کنند و ببینند که تحت پوشش قرار گرفته‌اند یا نه؟ البته اتفاق بزرگ جلسه امروز این است که با حضور کاربر‌های حوزه برگزار شده و کاربران متعهد شدند که در ۶۰۰ تا ۷۰۰ مشترک فیبر نوری که تاکنون بوده را تا ۲ میلیون اضافه کنند یعنی تا پایان سال مشترکین فیبر نوری تقریباً ۴ تا ۵ برابر نسبت به وضعیت فعلی خواهند شد و این یعنی اینکه انشاالله رتبه ما در حوزه ارتباطات ثابت حداقل ۲۰ تا ۳۰ پله ارتقا پیدا می‌کند 

وی افزود: وزارت ارتباطات در قانون برنامه هفتم توسعه مکلف شده است تا آخر برنامه ظرف ۵ سال آینده ۲۰ میلیون مشترک فیبر نوری با کمک همین کاربر‌ها داشته باشد و الزامات آن در قانون پیش‌بینی شده است یعنی تقریباً سالی ۴ میلیون مشترک فیبر نوری باید وجود داشته باشد و این تبدیل به قانون شده است و نویدبخش برای مردم است.

وی در ادامه تاکید کرد: با این ریل‌گذاری که انجام شده است، این موضوع خارج از دسترس نیست و این ۲۰ میلیون مشترک فیبر نوری حتماً ما را جزو ۲۰ کشور صدر جدول قرار خواهد داد.

زارع‌پور در ادامه افزود: این فیبر نوری تا دهه‌های آینده می‌تواند تضمین کند که ارتباطات با کیفیت و پرسرعت در کشور شکل بگیرد البته این طرح کار بسیار بزرگی است و تاکنون تقریباً ۴۰ درصد در این حوزه پیشرفت شکل گرفته و این برنامه برای امسال پیشرفت حداقل ۷۰ درصد بوده و مقرر شده تا پایان شهریور ۱۴۰۴ پیشرفت ۱۰۰ درصدی در این حوزه شکل بگیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: طبق برنامه باید سالی ۴ میلیون هم مشترک در طرح فیبر نوری داشته باشیم که با وجود سخت بودن این طرح، اما تمام منابع مالی پیش‌بینی شده و همه زیرساخت‌ها و مقدمات کار فراهم شده است تا طعم شیرین سرعت بالا را برای همه مردم فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده