تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۹۴۵۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
تولید ۳ سایز و طرح جدید لاستیک

افزایش ۱۷ درصدی تولید انواع تایر رادیال سواری در «کویرتایر»

افزایش ۱۷ درصدی تولید انواع تایر رادیال سواری در «کویرتایر»
‌می‌متالز - امسال تولید انواع تایر رادیال سواری در کویرتایر خراسان‌ جنوبی ۱۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کویرتایر خراسان‌ جنوبی گفت: یک‌میلیون و ۴۳۰ هزار حلقه انواع تایر سواری در سه‌ ماهه نخست امسال در کارخانه کویرتایر خراسان‌ جنوبی تولید و روانه بازار مصرف شده است.

زینلی افزود: این میزان تولید همسو با فرامین رهبر معظم انقلاب و شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) محقق شده است.

زینلی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری، ۴۳سایز و طرح مختلف ازانواع تایررادیال سواری با اندازه رینگ ۱۳ تا ۲۰ اینچ در شرکت کویرتایرتولید شده است افزود: از این تعداد، ۳ سایز و طرح جدید برای اولین‌بار در این کارخانه طراحی و تولید شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کویرتایر با بیان اینکه برای اولین‌بار در کشور، تایر خودرو‌های برقی، آفرود و پنچررو در این شرکت تولید شد، افزود: شرکت کویرتایر با تولید انبوه سایز آفرودی ۲۸۵/۷۰R۱۷ خودروسازان داخلی را از واردات این محصول بی نیاز کرده است.

زینلی ادامه داد: این شرکت طرح توسعه جدید به ارزش بیش‌از ۱۱ هزار همت معادل ۲۳۰ میلیون دلار را در دستور کار داشته تا ظرفیت تولید این شرکت از ۴۵هزار تن به بیش‌از ۹۵هزار تن در سال‌های آینده افزایش یابد. پارسال شرکت با افتتاح خط تولید ۱۴هزار تن تایرخوردو‌های شاسی‌بلند یا کراس‌اوور «suv/cuv» تقریبا هر سه‌ماه یک طرح و تولید جدید عرضه و رونمایی کرده که البته هنوز طرح‌های زیادی در نوبت اعلام و رونمایی قرار دارند.

مهندسان شرکت تایرسازی کویرتایر خراسان‌ جنوبی، با بومی‌سازی ماشین تایرسازی تک‌مرحله‌ای UniStage، ظرفیت تولید تایر را در یک‌سال‌و نیم گذشته تا ۳۳۰ هزار حلقه در سال افزایش داده‌اند. تکنولوژی طراحی و ساخت ماشین تایرسازی UniStage تک‌مرحله‌ای که به دست مهندسان کویرتایر بومی‌سازی شده است.

آذر سال ۱۴۰۱ و هم‌زمان با بازدید شهیدجمهور آیت‌الله رئیسی از شرکت کویرتایر که اولین و تنها شرکت دانش‌بنیان تایرساز ایران است، افتتاح شد.

با طراحی و ساخت این ماشین، ایران به جمع هفت کشور دارنده تکنولوژی ساخت ماشین تایرسازی تک مرحله‌ای UniStage پیوست. ماشین تایرسازی تک‌مرحله‌ای UniStage ساخت شرکت کویرتایر ۳۰۰هزار دلار ارزان‌تر از نمونه خارجی خود است.

ماشین تایرسازی تک‌ مرحله‌ای UniStage ساخت شرکت کویرتایر دارای ۱۲هزار و ۲۹۵ قطعه است که فقط ۴ درصد آن از خارج کشور وارد شده و عمق داخلی‌سازی در این ماشین برحسب تعداد قطعه، ۹۶ درصد است.

منبع: اخبار خودرو (دنیای خودرو)

عناوین برگزیده