تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۳۵۱۱۴۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
تحولی که در سیستان و بلوچستان رقم می‌خورد؛

خودکفایی در تولید لاستیک سنگین با بهره‌برداری از کارخانه تایر هامون

خودکفایی در تولید لاستیک سنگین با بهره‌برداری از کارخانه تایر هامون
‌می‌متالز - ساخت کارخانه تایر هامون در منطقه صنعتی رامشار در حالی در زمره یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های اشتغالزایی سیستان و بلوچستان است که بهره‌برداری از این طرح علاوه بر رونق اشتغال، منجر به خودکفایی در تولید لاستیک سنگین خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، هشت سال از کلنگ زنی ساخت شرکت صنایع گسترش آریا تایر شهرستان هامون با ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن لاستیک سبک و سنگین می‌گذرد، طرحی که زمینه اشتغال یک‌هزار و ۳۴۴ نفر را مهیا می‌کند.

شرکت صنایع گسترش آریا تایر شهرستان هامون در ۵۰ هکتار مساحت زمین و زیربنا ۹۵ هزار و ۱۴ مترمربع در حالی در دست ساخت است که قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل بین شرکت صنایع آریا تایر هامون (از شرکت‌های تابعه ایدرو) و شرکت ساختمانی سد و تاسیسات آبیاری (سابیر) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این امضا شده بود.

میزان کل سرمایه‌گذاری این پروژه هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و مدت اجرای عملیات ساخت این کارخانه چهار سال بود که اشتغال‌زایی مستقیم آن یک‌هزار و ۳۴۴ نفر و غیرمستقیم آن پنج هزار نفر برآورد شده بود.

ساخت این کارخانه با هدف صادرات نیمی از تولید انجام می‌شود و توسعه بخش مرکزی سیستان‌ و بلوچستان را به‌همراه خواهد داشت.

پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی شرکت گسترش صنایع آریا تایر هامون

«ایرج حسن‌پور» مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان، در این رابطه اظهار کرد: طرح تولید انواع لاستیک خودرو با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال انواع تایر‌های باری و معدنی (با توجه به نیاز تامین تایر خودرو‌های سنگین در کشور) در حال ساخت است.

وی افزود: کارخانه شرکت گسترش صنایع آریا تایر هامون به مدیرعاملی «حسینعلی سارانی» مستقر در شهرک صنعتی رامشار از سال ۱۳۹۶ کار ساختش آغاز شده با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی تا کنون، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۵ به اتمام رسیده و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: با راه‌اندازی این کارخانه تولیدی، زمینه اشتغال ۶۷۰ نفر به‌صورت مستقیم در منطقه فراهم خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سرمایه ثابت این طرح، ۱۰ هزار و ۸۷ میلیارد ریال بوده که در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار و زیربنای۹.۵ هکتار در حال ساخت است.

حسن‌پور همچنین گفت: هدف دولت از اجرای این طرح عادلانه کردن سهم مناطق از رشد اقتصادی، ارتقای رشد منطقه‌ای و ارتقای سهم استان از درآمد ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود