تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۹۵۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

بحرانی شدید در انتظار بازار جهانی فولاد!

بحرانی شدید در انتظار بازار جهانی فولاد!
‌می‌متالز - بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان زنگ خطری را در مورد یک بحران صنعتی در چین به صدا درآورده که پتانسیل گسترش در سراسر جهان و فرو بردن صنعت فولاد دنیا در رکودی عمیق‌تر را داراست. مدیریت شرکت بائو استیل چین معتقد است شرایط در بخش فولاد چین مانند یک "زمستان سخت" است که "طولانی‌تر، سردتر و سخت‌تر از آنچه انتظار داشتیم خواهد بود." چالشی بدتر از ترومای بزرگ سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵.

به گزارش می‌متالز، سرمایه‌گذاران بر اقتصاد در حال مبارزه چین متمرکز هستند آن هم در شرایطی که احتمال رکود اقتصادی در آمریکا را نیز در نظر دارند و فدرال رزرو به سمت کاهش نرخ بهره رفته است. در مورد کامودیتی‌هایی از جمله فولاد، هشدار بائو استیل بر خطرات بخش تقاضا و قیمت‌ها و همچنین آنچه آرسلورمیتال فولادساز شماره ۲ جهان افزایش "تهاجمی" صادرات از چین می‌نامد، تاکید می‌کند.

در بازار فولاد چین علامت‌های هشدار کم نیستند چرا که رکود طولانی مدت بازار مسکن هیچ نشانه‌ای از پایان را نشان نمی‌دهد، در حالی که فعالیت کارخانه‌ها کماکان ادامه دارد. بائو استیل به تنهایی حدود ۷ درصد از فولاد جهان را تولید می‌کند از این رو تفسیر‌های آن برای سنجش وضعیت بازار در این کشور آسیایی به دقت دنبال می‌شود.

این هشدار بائو استیل احتمالاً برای رقبای آن در سراسر آسیا، اروپا و آمریکای شمالی نگران کننده خواهد بود، زیرا آنها با موج جدیدی از صادرات چین دست و پنجه نرم می‌کنند. امسال صادرات فولاد چین به حدود ۱۰۰ میلیون تن نزدیک می‌شود که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ است، زیرا تولیدکنندگان تلاش می‌کنند تا کاهش رشد داخلی را جبران کنند.

صنعت فولاد کشور چین در طول بحران‌های مالی جهانی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ و دوباره در ۲۰۱۵-۲۰۱۶ دچار رکود ویرانگری شد. در هر دو مورد، بحران‌ها در نهایت با بسته‌های حمایتی عظیم دولتی حل شدند که برای سال ۲۰۲۴ دور از دسترس به نظر می‌رسد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده