تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۴۹۶۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

محدودیت‌های صادراتی و افزایش مصنوعی قیمت‌ها؛ تشدید رکود و کاهش اشتغال

محدودیت‌های صادراتی و افزایش مصنوعی قیمت‌ها؛ تشدید رکود و کاهش اشتغال
‌می‌متالز - یک فعال فولادی گفت: زمانی که تولیدکنندگان نمی‌توانند محصولات خود را در بازار‌های بین‌المللی صادر کنند، با کاهش درآمد مواجه می‌شوند که در نهایت، منجر به کاهش سرمایه‌گذاری در بخش تولید و همچنین کاهش اشتغال خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، رضا صالحی اظهار کرد: در شرایط فعلی محدودیت‌های صادراتی تأثیر منفی زیادی بر تولید و اشتغال به ویژه در صنعت فولاد داشته است. زمانی که تولیدکنندگان نمی‌توانند محصولات خود را در بازار‌های بین‌المللی صادر کنند، با کاهش درآمد مواجه می‌شوند که در نهایت، منجر به کاهش سرمایه‌گذاری در بخش تولید و همچنین کاهش اشتغال خواهد شد.

وی بیان کرد: در واقع بسیاری از کارخانه‌های فولادی، به دلیل این محدودیت‌ها مجبور شده‌اند ظرفیت تولید را کاهش دهند یا حتی خطوط تولید خود را تعطیل کنند. این وضعیت، نه تنها به ضرر تولیدکنندگان بوده، بلکه باعث از دست رفتن شغل‌های زیادی در این صنعت شده است.

این فعال فولادی معتقد است، اگر نتوانیم مشکلات صادراتی را حل کنیم، می‌توان انتظار داشت این صنعت با مشکلات بیشتری مواجه شود.

صالحی افزایش مصنوعی قیمت‌ها در بازار و شکل‌گیری حباب قیمتی را از عوامل تشدید رکود عنوان کرد و گفت: زمانی که قیمت محصولات به طور مصنوعی بالا می‌رود، بازار به سمت نابسامانی بیشتری می‌رود و این وضعیت در نهایت به ضرر تمام فعالان این صنعت خواهد بود. اگر چه در کوتاه‌مدت ممکن است سود‌هایی نصیب برخی از دلالان و واسطه‌ها شود؛ اما در بلندمدت این روند به کل بازار آسیب خواهد زد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده