تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۹۵۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

برنامه‌ها و اقدامات شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در سال جاری

برنامه‌ها و اقدامات شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در سال جاری
‌می‌متالز - سال گذشته، شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه موفق به فروش ۵۰۰ هزار تن میلگرد شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، «علیرضا رحیم» مدیرعامل شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در خصوص برنامه‌ها و اقدامات شرکت در سال جاری گفت: محصولات سرمد، بر اساس نظرسنجی از مشتریان، به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین میلگرد‌های تولید داخل شناخته می‌شود. موقعیت جغرافیایی مناسب کارخانه نیز توزیع یکنواخت محصول را در سراسر کشور تسهیل کرده است.

رحیم گفت: در سال گذشته، شرکت سرمد موفق به فروش ۵۰۰ هزار تن میلگرد شد. این دستاورد قابل توجه، نتیجه تلاش‌های مجموعه و همچنین کیفیت بالای محصولات بوده است.

برنامه‌ها و اقدامات شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در سال جاری

وی ادامه داد: با توجه به موفقیت‌های کسب شده در بازار داخلی، شرکت سرمد در سال ۱۴۰۳ هدف صادرات ۷۰ هزار تن میلگرد را تعیین کرده است. تاکنون، قرارداد فروش ۱۰ هزار تن میلگرد با کشور‌های عراق و حوزه خلیج فارس منعقد شده است.

مدیرعامل فولاد سرمد ابرکوه خاطر نشان کرد: از همان ابتدای برنامه‌ریزی توسعه، شرکت سرمد به اهمیت زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای داشته است. در این راستا، قرارداد تامین آب کارخانه از خط انتقال آب خلیج فارس منعقد شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۵ یا اوایل سال ۱۴۰۶، ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب مورد نیاز کارخانه از این طریق تامین شود. همچنین، مجوز احداث نیروگاه ۴۰ مگاواتی خورشیدی اخذ شده و اجرای ۱۰ مگاوات آن در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

رحیم گفت: همچنین، با توجه به افزایش تقاضای ۷۰ مگاواتی کنونی و برنامه‌ریزی برای افزایش آن تا ۱۵۰ مگاوات، طرح احداث نیروگاه سوخت ترکیبی در دستور کار قرار دارد. این طرح به صورت داخلی یا با مشارکت شرکت‌های همکار در مجموعه پیگیری می‌شود.

وی افزود: به منظور کاهش هزینه‌های تأمین و انتقال مواد اولیه، مطالعه امکان‌سنجی احداث خط ریلی اختصاصی از خط سراسری اقلید-یزد در حال انجام است. مطالعات فاز ۱ و ۲ به پایان رسیده و فاز طراحی در جریان است. پیش‌بینی می‌شود در سال آینده، سرمایه‌گذاری برای احداث این خط ریلی آغاز شود.

رحیم در خصوص اقدامات تجلی برای عرضه فولاد سرمد ابرکوه گفت: لازم برای عرضه اولیه سهام شرکت در بورس آغاز شده است. مراحل اولیه پذیرش در سازمان بورس اوراق بهادار با موفقیت طی شده و فرآیند پذیرش به صورت مرحله‌ای در حال انجام است. امیدواریم با تکمیل این فرآیند، در آینده نزدیک شاهد حضور شرکت در بازار سرمایه باشیم.

تعداد بازدید : 2
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده