به گزارش میمتالز، مطالعات پروژه، مطالعات ریلی، متریال هندلینگ، دریایی و اسکله، سیویل، مطالعات و طراحی پایه، مطالعات ریسک، تحویل زمین، دیوارکشیها، تکمیل عملیات خاکبرداری و خاکریزیها، احداث جادههای دسترسی و بسترسازیها، خرید خدمات آب و برق.
آمادهسازی محوطه استوک پایلها، ساخت دایک استحصالی فاز و یک، خاکبرداری کریدور ریلی، احداث جاده و پل دسترسی به اسکلههای موجود، برنامهریزی آغاز ساخت اسکله، روسازی بتنی.
راهاندازی بخش خشکی با رویکرد پیش بارگذاری.
یادآوری میشود با تحقق کامل طرح جامع فولاد در کشور، مواد معدنی و محصولات فولادی حجم بالایی را در بخش حملونقل به خود اختصاص میدهند. شرکت مدیریت بینالمللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو) در جهت توسعه زیرساختهای لجستیک در این صنعت و به طور خاص، کاهش هزینهها و ارتقاء سودآوری شرکتهای سهامدار خود فعالیت میکند.
قرارگیری این ترمینال مواد معدنی که دارای یارد ریلی است در مجاورت یکی از مهمترین مراکز جذب و تولید بار کشور یعنی بندر شهید رجایی، ضرورت و پتانسیل بالایی جهت توسعه ریلی هیمکو ایجاد میکند.
دسترسی ریلی و جادهای به معادن بزرگ کشور، امکان استفاده از اسکلههای موجود و بهرهبرداری زودهنگام از پایانه، قابلیت توسعه آتی طرح از جمله مزیتهای اجرای این طرح بهشمار میرود.
افزایش ظرفیت ریلی و بندری مواد فله معدنی در منطقه بندرعباس و امکان ساماندهی انبارهای مواد فله از روش سنتی به مکانیزه و حذف آلایندگیهای موجود برای بهبود محیط زیست نیز از پیامدهای مثبت طرح پایانه مکانیزه حملونقل مواد معدنی هیمکو خواهد بود.
سهامداران این مجموعه را شرکتهای: سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، تجلی توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو، گروه مدیریت سرمایهگذاری امید و معدنی و صنعتی گهرزمین تشکیل میدهند.