تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۹۵۶۱
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد

۲۷ فرودگاه کشور مجوز پرواز‌های اربعین را دارند/ افزایش پرواز‌های عبوری از آسمان کشور

۲۷ فرودگاه کشور مجوز پرواز‌های اربعین را دارند/ افزایش پرواز‌های عبوری از آسمان کشور
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ۲۷ فرودگاه کشور مجوز پرواز‌های اربعین را دارند که تاکنون از ۱۷ فرودگاه پرواز‌ها انجام شده است و به تدریج بقیه فرودگاه‌ها اضافه می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، رضا نخجوانی در نشست خبری که امروز به منظور تشریح دستاورد‌های شرکت فرودگاه‌های کشور درخصوص سفر‌های اربعین برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲۷ شرکت‌های هواپیمایی برای ۲۷ فرودگاه مجوز پرواز برای ایام اربعین دریافت کرده‌اند که تاکنون از ۱۷ فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاه‌ها پرواز‌های اربعین انجام شده است.

وی افزود: از ۲۴ مردادماه تا ۹ شهریور برنامه‌ریزی‌های لازم برای پرواز‌های اربعین انجام شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: فرودگاه‌های غربی کشور که شامل فرودگاه‌ها ایلام، کرمانشاه، آبادان و اهواز می‌شوند نقش مهمی در این ایام دارند و زائران می‌توانند از آنجا به صورت زمینی وارد خاک عراق شوند.

وی گفت: فرودگاه مشهد بیشترین حجم پرواز‌های داخلی و خارجی را به مقصد زیارتی دارد.

وی افزود: تا به امروز مجموع بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور به ۵.۵ همت رسیده است و دو ایرلاین ایران ایر و ماهان بیشترین بدهی را دارند.

نخجوانی همچنین از افزایش پرواز‌های عبوری از آسمان کشور خبر داد و گفت: با ارائه بسته‌های تشویقی به طور متوسط پرواز‌های عبوری سه درصد افزایش یافته است. به عنوان نمونه پرواز‌های عبوری لوفتهانزا ۱۰ درصد و الاتحاد ۱۲ درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده