تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۹۵۷۰
سرویس خبر : انرژی

کاهش ۶۰ درصدی مدت زمان خروج اضطراری واحد‌ها در متنوع‌ترین نیروگاه

کاهش ۶۰ درصدی مدت زمان خروج اضطراری واحد‌ها در متنوع‌ترین نیروگاه
‌می‌متالز - مدیرعامل نیروگاه ری گفت: در ۵ ماهه نخست سال، مدت زمان خروج اضطراری واحد‌های نیروگاه ری، در حدود ۶۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش می‌متالز به نقل از وزارت نیرو، «حمید بادرستانی» مدیرعامل نیروگاه ری اظهار کرد: واحد‌های ۲۰ گانه تولید انرژی نیروگاه گازی ری با تمام توان و ظرفیت خود فعالیت داشته و تأمین بخشی از انرژی مورد نیاز شبکه سراسری برق کشور را بر عهده دارند.

بادرستانی افزود: نیروگاه ری با استفاده از توان متخصصین پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با پشت سر گذاشتن موفق تعمیرات ۲۰ واحد تولید انرژی خود که به لحاظ تعداد و زمان، رکوردی بی‌سابقه محسوب می‌شود، از ظرفیت کامل واحد‌های خود برای تولید انرژی به طور مطلوبی استفاده نماید.

وی تصریح کرد: تعمیرات پیشگیرانه و پایش واحد‌های تولید انرژی به صورت دقیق و با جدیت انجام شده است و با توجه به حساسیت زمانی در شرایط پیک تابستان، در صورت بروز هر گونه اشکالی در واحد‌های این نیروگاه، کارشناسان فنی و متعهد، بلافاصله حاضر و اقدامات لازم برای بازگشت به مدار واحد‌ها را انجام می‌دهند.

مدیرعامل نیروگاه ری خاطر نشان کرد: در ۵ ماه نخست سال، مدت زمان خروج اضطراری واحد‌های نیروگاه ری، در حدود ۶۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

بادرستانی حفظ و تقویت سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای فصل تابستان را، مهم‌ترین برنامه نیروگاه ری عنوان کرد و گفت: نیروگاه ری در حال حاضر با دارا بودن ۲۰ واحد گازی مولد برق با ظرفیت‌های متنوع و مجموع توان نامی تولید ۷۲۲ مگاوات در خدمت شبکه سراسری برق کشور می‌باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده