تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۹۶۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت فارس:

توسعه معادن بهبود معیشت را به همراه دارد

توسعه معادن بهبود معیشت را به همراه دارد
‌می‌متالز - مدیرکل صمت فارس معتقد است رشد و توسعه معادن، تقویت اقتصاد، رشد صادرات، تکمیل زنجیره تولید بهبود معیشت و کیفیت زندگی راه به همراه دارد.

به گزارش می‌متالز، دومین جلسه شورای معادن استان فارس در سال ۱۴۰۳ با ۴ دستور کار امروز، ۳۱ مردادماه در سالن شهید سلیمانی استانداری فارس برگزار شد.

این نشست به منظور اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهت رفع موانع و مشکلات و تسهیل امور واحد‌های معدنی و صنایع معدنی به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس و اعضای شورای معادن و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مجموعه‌های مرتبط با این حوزه برگزار شد.

در این جلسه ضمن طرح ۴ دستور کار در خصوص ارائه گزارشی از وظایف و اختیارات شورای معادن استان در برنامه هفتم توسعه کشور، بررسی صدور مجوز یکی از معادن، مصوباتی به منظور پیگیری درخواست رفع سلب صلاحیت بهره‌بردار معدن و بررسی درخواست تعطیلی موقت معدن نیز به تصویب رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در حاشیه این نشست با اشاره به استراتژی‎ و اهم برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در توسعه معادن و صنایع معدنی و پایین دستی، تأمین زیرساخت‌ها و جلوگیری از خام فروشی گفت: رشد و توسعه معادن ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری، درآمدزایی، تقویت اقتصاد، رشد صادرات تولیدات فرآوری معادن، تکمیل زنجیره تولید، بهبود معیشت و کیفیت زندگی افراد جامعه و... از جمله مزایایی است که توسعه معادن به همراه دارد.

حمیدرضا ایزدی افزود: شورای معادن به منظور حمایت، توسعه و ارتقای جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد استان و کشور، بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، رشد صادرات و... برگزار می‌شود و چالش‌های معادن و صنایع معدنی را مورد بررسی قرارمی‌دهد و راهکار‌های اجرایی و عملیاتی اتخاذ می‌شود.

شورای معادن درسال گذشته تعداد ۲ جلسه با ۲۶ مصوبه و سال جاری با یک جلسه و ۵ مصوبه موضوعات معادن را بررسی و پیگیری کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده