تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۴۹۷۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استیبل‌کوین جدید در راه است؟

تتر به‌دنبال عرضه استیبل‌کوین جدید با پشتوانه درهم امارات

تتر به‌دنبال عرضه استیبل‌کوین جدید با پشتوانه درهم امارات
‌می‌متالز - شرکت تتر قصد دارد یک استیبل‌کوین جدید با پشتوانه درهم امارات متحده عربی راه‌اندازی کند. این استیبل‌کوین که با همکاری شرکت‌های فناوری اماراتی Phoenix Group و Green Acorn Investments توسعه می‌یابد، قرار است با پشتیبانی از ذخایر نقدی امارات، ثبات و اعتماد را تضمین کند. تتر به‌دنبال اخذ مجوز از بانک مرکزی امارات برای این پروژه است که پیش‌بینی می‌شود چند ماه به طول بینجامد.

به گزارش می‌متالز، شرکت تتر، که پشت استیبل‌کوین ۱۱۴ میلیارد دلاری USDT قرار دارد، برنامه‌ای برای راه‌اندازی یک استیبل‌کوین جدید با پشتوانه درهم امارات متحده عربی (UAE) دارد.

این استیبل‌کوین که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، با همکاری دو شرکت فناوری بزرگ اماراتی، Phoenix Group PLC و Green Acorn Investments Ltd، توسعه خواهد یافت. اگرچه شرکت‌ها تاریخ دقیقی برای عرضه این استیبل‌کوین اعلام نکرده‌اند، مدیر عامل تتر، پائولو آردوینو، گفته است که اخذ مجوز از بانک مرکزی امارات متحده عربی گام بعدی این پروژه خواهد بود و ممکن است چند ماه طول بکشد.

این استیبل‌کوین جدید که با پشتوانه کامل ذخایر نقدی امارات متحده عربی پشتیبانی خواهد شد، مطابق با استاندارد‌های ذخیره تتر عمل خواهد کرد تا «ثبات و اعتماد در ارزش آن» را تضمین کند، به گفته آردوینو در یک بیانیه مطبوعاتی.

بانک مرکزی امارات پیش از این راه را برای تنظیم ارز‌های دیجیتالی که به دارایی‌های واقعی متصل هستند، هموار کرده است. در ماه ژوئن، این بانک طرحی را برای نظارت و صدور مجوز بر ترتیبات استیبل‌کوین‌ها، به ویژه آنهایی که با پشتوانه درهم امارات هستند، تصویب کرد.

در حالی که هنوز جزئیات این پروژه در حال نهایی‌شدن است، این گام بخشی از تلاش‌های امارات برای تبدیل شدن به یک رهبر در فضای رمزارز‌ها تحت برنامه تحول زیرساخت‌های مالی خود است.

در حال حاضر، استیبل‌کوین‌هایی که با پشتوانه درهم نیستند، تحت نظارت سازمان تنظیم دارایی‌های مجازی دبی (VARA) قرار دارند. اگرچه هنوز سوالاتی در مورد چگونگی تأثیر این چارچوب پیشنهادی بر ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت موجود وجود دارد، این طرح مسیری واضح برای استیبل‌کوین‌های تحت نظارت در امارات متحده عربی ایجاد می‌کند.

گسترش تتر به بازار امارات در حالی صورت می‌گیرد که این صادرکننده همچنان خدمات خود را فراتر از استیبل‌کوین USDT که بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار و یکی از اجزای کلیدی اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال است، گسترش می‌دهد.

این شرکت اخیراً USDT را بر روی بلاکچین Aptos راه‌اندازی کرده است تا کارمزد‌های تراکنش را به «فقط کسری از یک پنی» کاهش دهد، به گفته این شرکت در بیانیه‌ای که اوایل این هفته منتشر شد.

USDT تتر در چندین بلاکچین موجود است که در این میان، ترون با ۶۰.۷۳ میلیارد دلار در گردش خالص، پیشتاز است و پس از آن اتریوم با ۵۲.۵۹ میلیارد دلار قرار دارد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده