تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۳
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۹۸۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق اصناف تهران:

نظارت روی فروشگاه‌های اینترنتی با اینماد فراگیر می‌شود

نظارت روی فروشگاه‌های اینترنتی با اینماد فراگیر می‌شود
‌می‌متالز - رییس اتاق اصناف تهران از اجرای سامانه‌هایی، چون اینماد برای نظارت هرچه بهتر روی فروشگاه‌های اینترنتی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا رستگار» رئیس اتاق اصناف تهران، گفت: با توجه به تغییر روش خرید و فروش و مشتریانی که نیازمند تهیه کالا و خدمات هستند، خدمات فروش اینترنتی از طریق فروشگاه‌های مجازی و حقیقی شکل گرفت و به خصوص در دوران کرونا توسعه یافت.

وی افزود: در جهت روند بهتر شدن این حوزه، اتاق اصناف و کمسیون نظارت، تکالیفی را برای اتحادیه‌های تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان و خدمات و خدمات فنی، برای نظارت کامل روی روند فروش اینترنتی محصولات مقرر کرد.

رستگار اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف اتحادیه‌ها، نظارت بر واحد‌های صنفی و بنگاه‌های اقتصادی است. با توجه به اینکه قشری از جامعه علاقه‌مند هستند که به شکل مجازی کالای خود را تهیه کنند، برای تسهیل و نظارت و ارائه بهتر کالا در کمسیون نظارت و کمسیون‌های فنی، «اینماد» برای آن دسته از واحد‌های صنفی که به صورت قانونی مجوز کسب و کار دارند تعریف شد.

رئیس اتاق اصناف تهران یادآور شد: برای نظارت روی قیمت کالا و بازرسی و شکایت اینماد به صورت قانونی تعریف شده و تمام واحد‌های صنفی می‌توانند اینماد را دریافت کنند و یکی از اقدامات دولت سیزدهم، تسهیل صدور مجوز‌ها بود. واقعیت آن است که در حال حاضر کسی که می‌خواهد کاسب و کاری را راه‌اندازی کند به راحتی با ارتباط با اتحادیه می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت پاسخ خود را دریافت کند و در کنار مجوز کار اینماد را نیز دریافت می‌کند.

رستگار تصریح کرد: تمام شغل‌هایی که در کشور فعالیت دارند دارای کد ثبت شده جهانی آیسیک هستند. این کد برای تمام مشاغلی است که در حوزه‌های مختلف ارائه خدمت می‌دهند. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت مجوز کسب و کار جدید خود به اتاق اصناف مراجعه کنند و پس از تصویب آن مجوز در کمسیون تخصصی نظارت، مجوز فعالیت از طریق درگاه مجوز صادر می‌شود و کد آیسیک نیز ارائه می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران یادآور شد: اینماد را در قالب اتحادیه و واحد‌های صنفی تعریف کرده‌ایم. قطعاً دلیل تعریف اینماد به نوعی ضمانت برای فروش کالا و خدمات برای بنگاه اقتصادی است. به زودی تمام واحد‌های صنفی ما که فعالیت‌های اینترنتی دارند باید اینماد را نیز داشته باشند. زیرا متأسفانه افرادی هستند که در این عرصه کار می‌کنند ولی مجوز کسب و کار ندارند. توصیه ما این است که مردم از فروشگاه‌ها نسبت به پروانه کسب خود سوال کنند، زیرا اگر پروانه کسب داشته باشند مشمول نظارت بوده و خواهند بود.

وی افزود: همشهریان و هموطنان ما باید روی مجوز و پروانه کسب واحد صنفی تمرکز داشته باشند تا بتوانند بعداً نسبت به حقوق خود مدعا داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده