تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۹۹۲۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بحران مسکن در اروپا:

هزینه‌های زندگی به شدت افزایش یافت

هزینه‌های زندگی به شدت افزایش یافت
‌می‌متالز - یورونیوز در گزارشی با اشاره به بحران هزینه مسکن در اتحادیه اروپا، نوشت: در طی ۲۰ سال گذشته، نسبت هزینه‌های اختصاص داده شده توسط خانوار‌ها به مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، شبکه خبری یورونیوز در گزارشی با اشاره به بحران هزینه مسکن در اتحادیه اروپا، نوشت: در طی ۲۰ سال گذشته، نسبت هزینه‌های اختصاص داده شده توسط خانوار‌ها به مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

طبق گزارش نظرسنجی پارلمان اروپا موسوم به "یوروبارومتر پاییز ۲۰۲۲"، افزایش هزینه زندگی نگرانی اصلی بیش از ۹۰ درصد اروپایی‌ها است. داده‌های رسمی دلیل این نگرانی رو به رشد را مشخص می‌کند.

هزینه مصرفی خانوار‌ها نشان می‌دهد که هزینه‌های انجام شده توسط خانوار‌های مقیم فقط به رفع نیاز‌های روزمره خود، مانند غذا، مسکن (اجاره)، پوشاک، انرژی، بهداشت و حمل و نقل تخصیص داده شده است.

طبق داده‌های یورو استات، مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها در سال ۲۰۲۲ بزرگترین سهم مصرف خانوار در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص دادند که ۲۴.۱ درصد را نشان می‌دهد. پس از آن، غذا و نوشیدنی‌های غیر الکلی با ۱۳.۶ درصد و هزینه‌های حمل و نقل با ۱۲.۵ درصد قرار داشتند.

با مقایسه این سهم‌ها از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲، مهم‌ترین تغییر در مسکن رخ داده که از ۲۱.۱ درصد به ۲۴.۱ درصد افزایش یافته است.

این رقم نشان‌دهنده افزایش ۳ درصدی در طول دو دهه است. این بدان معناست که اگر هزینه کل یک خانوار در سال ۲۰۰۲، ۱۰۰۰ یورو بود، این خانوار ۲۱۱ یورو را صرف مسکن می‌کرد. تا سال ۲۰۲۲، این مبلغ به ۲۴۱ یورو افزایش یافته است.

این افزایش بر افزایش بار مالی هزینه‌های زندگی ضروری بر خانوار‌های اروپایی تأکید دارد که احتمالاً ناشی از افزایش قیمت مسکن و هزینه‌های انرژی در دو دهه گذشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده