تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۹۹۹۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تحویل اراضی نهضت ملی مسکن به متقاضیان تا پایان سال از سوی دستگاه‌ها ادامه یابد

تحویل اراضی نهضت ملی مسکن به متقاضیان تا پایان سال از سوی دستگاه‌ها ادامه یابد
‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت چهاردهم باید برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن تمامی اراضی مورد نیاز را از دستگاه‌ها تحویل گرفته و به متقاضیان واگذار کند.

به گزارش می‌متالز، تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده که از طریق همکاری دستگاه‌ها و همچنین با افزایش تراکم در شهر‌ها یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین کسب شد. طبق قانون جهش تولید مسکن دولت موظف است هر سال یک میلیون واحد مسکونی در کشور بسازد که برای ساخت این میزان از واحد مسکونی نیازمند تامین زمین هستیم.

به گفته کارشناسان برای تسریع در روند ساخت مسکن نیازمند آن هستیم که واحد‌های با ترا‌کم و تعداد طبقات کمتری ساخته شود تا مدت زمان ساخت کوتاه شود.

در همین زمینه ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه برای تامین زمین جهت تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن گام‌های بزرگ و مؤثری برداشته‌ایم، گفت: در سال گذشته در بحث شناسایی منابع جدید موفق به تحقق ۲۱۱ درصدی عملکرد نسبت به برنامه شدیم به طوری که در ابتدای سال مکلف به شناسایی ۲۴ هزار و ۳۲۰ هکتار زمین بودیم، اما در پایان سال موفق به شناسایی ۵۱ هزار و ۲۳۵ هکتار زمین شدیم.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته و طبق ماده ۱۱ قانون جهش تولید مسکن ۲۸ هزار و ۲۷۷ هکتار زمین به محدوده شهر‌ها الحاق شده است و از ابتدای امسال هم موفق به تکمیل بخشی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تحویل تعدادی از واحد‌ها به متقاضیان شده ایم.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه، مکلف به اخذ یک هزار و ۷۶۵ هکتار زمین بوده‌ایم که در پایان سال برای بیش از ۳هزار هکتار زمین سند اخذ کردیم که در این مورد هم تحقق ۱۷۲ درصدی نسبت به برنامه را شاهد هستیم.

مالکی یادآور شد: براساس قانون جهش تولید مسکن بر عهده ما قرار داده شد تا بتوانیم در شهر‌هایی که کمبود زمین داریم از طریق اراضی موجود در حریم و در قالب ساخت شهرک‌های اقماری نیاز متقاضیان مسکن را برآورده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی امسال تعداد شهرک‌ها به ۶۰ شهرک رسیده که این کار بسیار بزرگی بود که امیدواریم با این سیاست بتوانیم مشکل مسکن را در کلانشهر‌ها برطرف کنیم، گفت: حدود ۳۰ هزار هکتار زمین با قابلیت واحدپذیری یک میلیون و ۲۵۹ هزار واحد مسکونی در سال ۱۴۰۲ در دستور کار سازمان قرار داشت که این بیشترین حجم پروژه‌ای بود که در سازمان ملی زمین و مسکن اجرا شد و امیدواریم این روند تخصیص زمین در مناطق مختلف توسط وزیر راه وشهرسازی در دولت چهاردهم ادامه یابد. 

مالکی اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن همان‌طور که از نام آن پیداست یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد و بحث تخصیص زمین و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نهضت ملی مسکن باید همواره در دستور کار دولت جدید قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده