تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۰۲۷۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

پای دلالان به نهضت ملی مسکن باز شد

پای دلالان به نهضت ملی مسکن باز شد
‌می‌متالز - درحالی وزیر جدید راه و شهرسازی وعده تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن را داده که این طرح گرفتار دلال‌بازی شده است. موضوعی که صدای سازندگان را در آورده است.

به گزارش می‌متالز، یکی از وعده‌های وزیر جدید راه و شهرسازی تکمیل واحد‌های باقیمانده مسکن مهر و نهضت ملی مسکن است. فرزانه صادق در این‌باره گفته است: اتمام باقیمانده مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار ویژه قرار دارد. برای سایر موارد مربوط به بخش مسکن هم برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن مسکن را به دست مردم برسانیم.

وی تاکید کرد‌: خانه‌دار کردن دهک‌های یک تا ۳ یعنی مسکن محرومان، کارگران و اقشار ویژه یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

این در حالی است که دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان وضعیت کنونی نهضت ملی مسکن را مثبت ارزیابی نمی‌کند.

فرشید پورحاجت از وجود رانت در طرح نهضت ملی مسکن خبر و توضیح داد: شوربختانه امروز مشاهده می‌کنیم که پروژه‌های نهضت ملی مسکن طی یک رانت و تحت عنوان کارگزاری از سوی برخی شرکت‌ها در بین سازندگان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: اشخاصی که اهلیت آنها مشخص نیست تحت عنوان کارگزار توزیع کار نهضت ملی مسکن را انجام می‌دهند که لازم است برای بررسی دقیق این فرآیند عجیب نهاد‌های نظارتی ورود سریع و جدی داشته باشند.

وی افزود: فردی به بنده پیام داده که در شهر دزفول می‌تواند ۴۰۰ تا ۴۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن را بدون بورکراسی‌ها معمول واگذار کند.

وی تصریح کرد: این اشخاص چه کسانی هستند؟ وقتی از شخص پیشنهاد دهنده این سئوال را پرسیدم که شما تحت چه عنوان در حال توزیع واحد‌های نهضت ملی مسکن هستید، به نظر می‌رسد دلال هستید فقط خندید.

وی تاکید کرد: وقتی می‌گوییم در نهضت ملی مسکن بی‌انضباطی وجود دارد، یعنی همین.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با طرح این پرسش که بر اساس چه متر و معیاری واحد‌های نهضت ملی مسکن برای توزیع به فرد یا شرکتی واگذار شده است، اضافه کرد: شرکتی که با بنده تماس گرفت، تحت عنوان کارگزاری در حال توزیع ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در بازار است.

پورحاجت با بیان این‌که از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم خیلی سریع به این موضوع رسیدگی کند، یادآور شد: شرکت کارگزار بابت واگذاری هر واحد نهضت ملی مسکن یک میلیون تومان پول می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده