تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۰۱۵۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ضرورت پایبندی دولت چهاردهم به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی

ضرورت پایبندی دولت چهاردهم به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی
‌می‌متالز - عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: پایبندی دولت به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور و پیگیری تحقق این امر از سوی وزارت راه و شهرسازی ضروری است.

به گزارش می‌متالز، ساخت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی در کشور به شمار می‌رود که اجرا و تکمیل آن باعث تقویت تولید مسکن در کشور شده و می‌تواند زمینه را برای بهبود بازار فراهم کند.

عقب‌ماندگی مسکن در دولت‌های گذشته باعث شده بود که بسیاری از متقاضیانی که قدرت خرید مسکن را داشتند دچار عقب‌ماندگی شده و نتوانند واحد مسکونی مورد نظر خود را حتی در متراژ‌های پایین‌تر هم تهیه کنند.

این امر باعث شد که مجلس گذشته به فکر تصویب قانون جهش تولید مسکن بیافتد و طبق این قانون دولت باید سالانه اقدام به ساخت یک میلیون واحد مسکونی کند تا بخشی از عقب‌ماندگی‌های مسکن در کشور جبران شود.

در همین زمینه صادقی عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پروژه‌های نهضت ملی مسکن هنوز نیمه تمام است که دولت باید به فکر ساخت و تکمیل این پروژه‌ها باشد گفت: تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن یکی از اهداف اصلی در بخش مسکن به شمار می‌رود که در این زمینه باید تمامی دستگاه‌ها پای کار بیایند تا بتوان این پروژه‌ها تا تکمیل کرد و به متقاضیان تحویل داد.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های نهضت ملی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید وزیر راه وشهرسازی بتواند آن را اجرا کند و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد تا بخشی از کمبود‌های مسکن برطرف شود.

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن تاکید کرد: تخصیص زمین به متقاضیان و همچنین تکمیل ۲میلیون و ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن که با پیشرفت فیزیکی مختلف همراه بود از مهم‌ترین کار‌هایی است که باید دولت چهاردهم آن را اجرا کند همچنین طبق قانون باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که تا بتوان بخشی از نیاز مسکن در کشور را پاسخ داد.

وی افزود: پایبندی به قانون جهش تولید مسکن و ساخت حداقل سالانه یک میلیون واحد مسکونی و پرداخت تسهیلات مسکن از سوی مسکن از مهم‌ترین اقداماتی است که باید وزارت راه و شهرسازی آن را اجرا کند تا بتوان به آینده بازار مسکن امیدوار بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده