تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۰۲۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

برنامه وزیر اقتصاد برای کاهش تعداد نرخ‌های ارز سیگنال مثبتی برای شرکت‌های بورسی است/ وزارت نیرو برای حل ناترازی انرژی سرعت عمل داشته باشد

برنامه وزیر اقتصاد برای کاهش تعداد نرخ‌های ارز سیگنال مثبتی برای شرکت‌های بورسی است/ وزارت نیرو برای حل ناترازی انرژی سرعت عمل داشته باشد
‌می‌متالز - جعفر قادری، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از برنامه عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی برای کاهش تعداد نرخ‌های موجود ارز در اقتصاد ایران گفت: کاهش تعداد نرخ‌های ارز سیگنال مثبتی برای شرکت‌های بزرگ و صادرکننده بورسی است.

به گزارش می‌متالز، «جعفر قادری» در رابطه با کاهش تعداد نرخ‌های ارزی در کشور که وزیر اقتصاد به منظور بهبود شرایط اقتصادی کشور به آن تاکید ویژه داشته است، گفت: کاهش تعداد نرخ‌های ارز سیگنال مثبتی برای شرکت‌های بزرگ و صادرکنندگان فعال در بازار سرمایه است چراکه هر چه تعداد نرخ‌ها کم‌تر شود از برخی رانت‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع باید به مرور و به صورت جدی پیگیری و عملیاتی شود، افزود: کاهش تعداد نرخ ارز نباید تنها برای کوتاه‌مدت اجرا و پس از مدتی به دست فراموشی سپرده شود بلکه بایستی اقدامات اساسی برای کاهش تعداد نرخ ارز با کمک دولت و بانک مرکزی صورت گیرد.

اثر ناترازی انرژی بر صنایع بورسی

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثر قطعی برق بر افزایش ضرر و زیان صنایع بوورسی تاکید کرد: مذاکرات نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن و همچنین کمیسیون اقتصادی با صنایع و واحد‌های تولیدی داشته‌اند، نشان می‌دهد متاسفانه قطعی برق باعث شده تا اغلب واحد‌های تولیدی که در سال‌های گذشته سودده بوده‌اند، به دلیل اعمال خاموشی‌ها و قطع برق با زیان‌های هنگفتی مواجه شوند.

او گفت: قطعی گاز و برق مسائل زیادی را برای صنایع رقم زده است، انتظار می‌رود وزیر نیرو اقدامات اساسی را برای ناترازی انرژی انجام دهد. ما نیروگاه‌ساز خوبی هستیم، اما باید از ظرفیت بخش خصوصی و از ظرفیت واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی و همچنین ظرفیت واحد‌های دسته دوم استفاده کنیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس قادری با تاکید به اینکه قطعی برق مشکلات جدی برای صنایع و شرکت‌های بورسی به وجود آورده است، گفت: باید تلاش کنیم در تابستان آینده با ساخت و تکمیل نیروگاه‌های خورشیدی و تبدیل نیروگاه‌های حرارتی به سیکل ترکیبی از تکرار این شرایط جلوگیری کنیم.

این نماینده مجلس گفت: باید همواره شرایطی فراهم شود که بخش خصوصی بتواند در حوزه تامین برق اقدام به سرمایه‌گذاری کند تا موانع از پیش‌روی این بخش برداشته شود.

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین این معضلات باعث افزایش قیمت‌ها در برخی محصولات و تولیدات شده است و مشکلاتی را هم برای مردم و هم بخش خصوصی ایجاد کرده است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده