تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۰۳۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۱ پروژه راهسازی و برق‌رسانی ایمیدرو در ۱۲ استان کشور

۲۱ پروژه راهسازی و برق‌رسانی ایمیدرو در ۱۲ استان کشور
‌می‌متالز - ایمیدرو ۲۱ پروژه راهسازی و برق‌رسانی در ۱۲ استان در حال اجرا دارد که این طرح‌ها با هدف ایجاد زمینه برای تقویت تولید و اشتغال در بخش خصوصی، اجرایی شده اند.

به گزارش می‌متالز، این برنامه از سوی "طرح ایجاد زیربنا‌های لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی" تحت مدیریت ایمیدرو انجام می‌شود به طوری که طول پروژه‌های بخش راهسازی ۱۹۹ کیلومتر و و طول مسیر برق‌رسانی ۱۴۹ کیلومتر است.

اعتبار اختصاص داده شده ایمیدرو در بخش راهسازی بالغ بر ۱۴۴۸۶ میلیارد ریال و در بخش برق‌رسانی ۶۷۹ میلیارد ریال است.

این پروژه‌ها در استان‌های سمنان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، فارس، یزد، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، لرستان و زنجان قرار دارد.

از جمله پروژه‌های راهسازی می‌توان به راه گلیران، راه خرامه-نی‌ریز، طراحی و بهسازی محور دستوران-منیدر، احداث راه دسترسی محور شهرستان-گاگش و احداث راه دسترسی به معادن خاک رس کوار اشاره کرد.

از سوی دیگر اجرای پروژه‌های برق معادن "زغال سنگ طبس"، "شاقز"، "باباحیدر"، "غنی آباد" و "چرام و معدن آهک جنوب ماغر" نیز جزو برنامه‌های ایمیدرو قرار دارد.

تامین زیرساخت بخش معدن و صنایع معدنی، ایجاد ارزش افزوده، حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی، محرومیت زدایی، اشتغال‌زایی و تقویت اقتصاد مناطق کم برخوردار از اهداف توسعه‌ای ایمیدرو در بخش زیربنا‌ها است.

طرح ایجاد زیربنا‌های لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی کشور (زیرمجموعه ایمیدرو)، راهبری اجرای این پروژه‌ها را بر عهده دارد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده