تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۵۰۳۸۱
سرویس خبر : اجتماعی
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها:

فهرست معلولان برای پرداخت مستمری را سازمان بهزیستی اعلام می‌کند

فهرست معلولان برای پرداخت مستمری را سازمان بهزیستی اعلام می‌کند
‌می‌متالز - سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: مستمری معلولان بر اساس کد ملی و شماره حساب‌هایی که سازمان بهزیستی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌کند به حساب افراد واریز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، هفته گذشته خبری مبنی بر حذف مستمری مردادماه ۱۳ هزار مستمری‌بگیر سازمان بهزیستی منتشر شد که از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تکذیب شد.

در این رابطه طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره چرایی این اتفاق عنوان کرد: در جدول ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۳ بابت پرداخت مستمری‌بگیران بهزیستی مبلغ ۲۳.۴ همت به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یافته است.

وی افزود: بر اساس این جدول سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مدت ۵ ماه گذشته مبلغ ۱۰.۴ هزار میلیارد تومان (همت) که معادل ۱۰۵ درصد سهم مصوب این مدت بوده است را بر اساس مستمری‌بگیرانی که سازمان بهزیستی اعلام کرده، پرداخت کرده است. یعنی با وجود اینکه هنوز به میانه سال نرسیده‌ایم. حدود ۵۰ درصد مبلغ مستمری واریز شده است.

حسینی با بیان اینکه در خصوص پرداخت‌های سازمان هدفمندی یارانه‌ها کسری وجود ندارد، ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها نه مستمری‌بگیران بهزیستی را می‌شناسد و نه آنها را شناسایی می‌کند. فقط بر اساس کد ملی و شماره حساب‌هایی که سازمان بهزیستی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌کند مبلغ به حساب افراد واریز می‌شود؛ بنابراین اطلاعات مستمری‌بگیران را سازمان بهزیستی اعلام می‌کند. سازمان هدفمندی مجری پرداخت مستمری به حساب افرادی است که بهزیستی لیست آنها را به ما می‌دهد.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: بر اساس قانون ما موظف به پرداخت مستمری به ذی‌نفع نهایی هستیم. تا سال گذشته کل این مبلغی که قرار بود ماهانه برای بهزیستی پرداخت شود به سازمان بهزیستی داده می‌شد و این سازمان خودش مستمری را بین مستمری‌بگیران تقسیم می‌کرد. اما امسال بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۳ سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف به این امر بوده که این مبلغ را به شکل مستقیم به حساب ذی‌نفع نهایی واریز کند.

وی اظهار کرد: این پرداخت‌ها هم در راستای پرداخت یارانه‌ای است و باید به حساب ذی‌نفع نهایی برود. قانون صراحتاً اعلام کرده است مبالغی که باید به دارو، شیرخشک و یارانه نقدی افراد باید به حساب ذی‌نفع نهایی پرداخت شود و نباید به ارگان یا سازمانی داده شود که آن نهاد قرار باشد به شکل تجمیعی، تصمیم بگیرد به هر فرد به هر میزان که می‌خواهد، بپردازد.

این مسوول دولتی در پایان گفت: در حال حاضر با توجه به گلایه‌ای که از حذف برخی مستمری‌بگیران اعلام می‌شود در رقم پرداختی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تغییری ایجاد نشده است؛ اما اگر سازمان بهزیستی خودش معلولان را جایگزین کرده یا اتفاق دیگری در گزینش افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی رخ داده است مساله متفاوت می‌شود و ارتباطی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده