تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۰۵۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس کمیسیون معادن اتاق اصفهان در همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران»:

تصمیمات خودسرانه چالش‌های صنعت فولاد را تشدید می‌کند

تصمیمات خودسرانه چالش‌های صنعت فولاد را تشدید می‌کند
‌می‌متالز - رئیس کمیسیون معادن اتاق اصفهان در پنل تخصصی «نقش تأمین مواد اولیه تولید و تجارت در توسعه پایدار و متوازن» گفت: تصمیمات خودسرانه و بدون مشورت با متخصصان در خصوص صنعت فولاد، چالش‌های این صنعت را تشدید می‌کند.

به گزارش می‌متالز، احمد خوروش، رئیس کمیسیون معادن اتاق اصفهان در پنل تخصصی در دومین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «نقش تأمین مواد اولیه تولید و تجارت در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» اظهار کرد: زنجیره فولادی کشور ما دارای بیماری مزمنی است که در خود زنجیره ریشه دوانده است. اگر مدیریت به درستی و با رویکردی عدالت‌مدارانه بر این زنجیره حاکم شود، می‌توانیم به نتایج بهتری دست یابیم.

وی افزود: گاهی اوقات تصمیمات به صورت خودسرانه و بدون مشورت با متخصصان و افراد تأثیرگذار اتخاذ می‌شود که این امر چالش‌های جدی را به همراه دارد، برای مثال از ابتدای سال جاری تا امروز بخشنامه‌ای که در بهمن‌ماه صادر شد، موجب اختلالاتی در کل زنجیره شده و باعث شد توقفی در روند فعالیت‌ها ایجاد شود.

رئیس کمیسیون معادن اتاق اصفهان در پنل تخصصی در ادامه با بیان اینکه همچنین نرخ سود واحد‌ها به گونه‌ای تغییر کرد که انگیزه و شتاب لازم برای توسعه و صادرات‌محوری که باید در اولویت قرار گیرد، از بین رفت، اضافه کرد: در حوزه ماشین‌آلات با فرسودگی شدید روبه‌رو هستیم و تولیدکنندگان به ناچار با تجهیزاتی کار می‌کنند که کارایی لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه این مشکلات به ویژه در عرصه اکتشاف و استخراج نیز نمود پیدا کرده است. خواهش من این است که ما به عنوان تولیدکنندگان با همدلی و همکاری، صدای واحدی را از حاکمیت بخواهیم، ابراز کرد: تولید می‌تواند نجات‌دهنده ما باشد، اما اولین جایی که محدودیت‌ها به سمت آن روانه می‌شود، خود تولید است. مشکلات مالیاتی، حقوق دولتی و سایر موانع بر سر راه تولیدکنندگان قرار دارد.

خوروش ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های لازم از سوی حاکمیت و توجه به مسائل فولاد و پتروشیمی، بتوان به سمت حل مشکلات پیش رو گام برداریم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده