تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۹
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۰۵۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران»:

عمده مشکلات کشور از عدم انسجام در حکمرانی ایجاد می‌شود

عمده مشکلات کشور از عدم انسجام در حکمرانی ایجاد می‌شود
‌می‌متالز - نماینده مجلس شورای اسلامی در پنل تخصصی «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» گفت: موضوع حکمرانی در همه زمینه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد چرا که آثار و تبعات غلط آن برای همه زیر مجموعه‌ها خواهد بود و این امر به توسعه ناپایدار دامن می‌زند.

به گزارش می‌متالز، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» اظهار کرد: موضوع حکمرانی در همه زمینه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد چرا که آثار و تبعات غلط آن برای همه زیر مجموعه‌ها خواهد بود و این امر به توسعه ناپایدار دامن می‌زند.

وی ادامه داد: برای نمونه در اصفهان توسعه ناپایدار عوارض خود را در خشکی زاینده رو، فرونشست و محیط زیست نشان می‌دهد و دلیل آن نیز حکمرانی غلط در منابع آبی کشور است که البته کاستی‌هایی وجود داشته و هر کدام از این اجزا و زیر نظام‌ها به یکدیگر متصل هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع برای هرکدام از این موارد تدبیری اندیشیده نشده و آثار خود را در سایر زیر نظام‌ها نشان داده و می‌توان گفت که عمده مشکلات نیز از عدم وجود انسجام در حکمرانی کشور است.

وی افزود: در عین حال که با کاهش شدید تولید گاز روبرو هستیم، طرح‌های توسعه فزاینده در فولاد پیش می‌رود و یا در بخش در کشاورزی توسعه گلخانه انجام می‌شود و کاهش تولید گاز و عدم سرمایه گذاری جدی را در این وضعیت شاهد هستیم.

طغیانی با اشاره به صحبت‌های وزیر نفت مبنی بر نیاز ۲۰ میلیارد دلاری برای نگهداشتن همین سطح از تولید، گفت: تأمین این مقدار هزینه برای نگهداشت و نه توسعه از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور به این راحتی دست یافتنی نیست.

وی با بیان اینکه عدم توجه به قوانین از دیگر مشکلات است، افزود: هرچند که قوانین خوبی وضع می‌شود، اما قائل به اجرای آنها نیستیم و سیاست‌گذاران باید بدانند که برای جبران سرمایه‌گذاری در یک بخش باید خود آن بخش به سرمایه‌گذار اطلاع رسانی کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حکمرانی خوب زمانی اتفاق می‌افتد که به قواعد علم و دانش متکی باشد و تولید به تناسب اقتصادی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه مشارکت ذی‌نفعان در تصمیم‌گیری‌ها یکی از مسائل دیگر است، گفت: زوایای پنهان تصمیم‌گیری‌ها توسط همین ذی‌نفعان مشخص می‌شود و این در حالی است که با تأخیر این زوایای پنهان اعلام می‌شود.

طغیانی ادامه داد: کارایی و اثر بخشی از دیگر ابعاد توسعه پایدار بوده و مهم‌ترین مساله توجه به قواعد اقتصادی است و قیمت‌های نسبی اولین فاکتور آن است.

وی یادآور شد: بسیاری از موارد مطرح شده در این همایش قابلیت حل و فصل در طول مسیر را دارد البته قبل از اینکه بحران‌زا شود، مانند موضوع ارز که بلاخره بانک مرکزی همراه شد و امیدواریم تنظیم برق را هم پیش ببریم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد