تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۰۵۳۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
تقی‌پور مطرح کرد:

انتقاد از قیمت بالای ری‌را/ ری‌را با توجه به نرخ خودرو‌های خارجی مشابه قیمت‌گذاری شود

انتقاد از قیمت بالای ری‌را/ ری‌را با توجه به نرخ خودرو‌های خارجی مشابه قیمت‌گذاری شود
‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حمایت از تولید داخلی به معنای این است که محصول با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد، از سوی دیگر اشتغال و تولید در کشور رونق بگیرد که با این معیار‌ها قیمتی که برای ری‌را در نظر گرفته شده، منصفانه نیست.

به گزارش می‌متالز، رضا تقی‌پورانوری درباره قیمت خودروی ری‌را، گفت: قیمت‌گذاری خودرو باید براساس معیار حداقلی باشد به این معنا که خودرو‌های مشابه خارجی در کشور‌های همجوار باید به عنوان معیاری برای قیمت‌گذاری خودرو‌های داخلی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که مرجع قیمت‌گذاری چگونه قیمت ری‌را را پذیرفته است؟ ادامه داد: حمایت از تولید داخلی به معنای این است که محصول با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد، از سوی دیگر اشتغال و تولید در کشور رونق بگیرد؛ با این معیار‌ها قیمتی که برای ری‌را در نظر گرفته شده، منصفانه نیست.

وی اضافه کرد: بهترین راهکار برای رفع مشکلاتی مانند قیمت‌گذاری در حوزه خودرو که هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده گلایه‌ای از آن نداشته باشند، استفاده از سازوکار واردات است، دولت باید همت کند واردات خودرو که قانون مجلس است را اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه با واردات، قیمت خودرو به تعادل می‌رسد، تصریح کرد: این نوع قیمت‌گذاری نشان می‌دهد که با نصیحت و توصیه و ... نمی‌توان اقتصاد را اداره کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد

پرطرفدارترین عناوین